WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

France Télévisions planuje własny serwis VoD, aby promować rodzime produkcje

Facebook pokazuje mecze NBA na platformie Live. „Takie akcje będą sporadyczne”

2017-01-11 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Facebook po raz pierwszy w swojej historii rozpoczął transmitowanie w streamingu na platformie Live rozgrywek koszykarskiej ligi NBA. Pierwszym meczem było spotkanie Sacramento Kings - Golden State Warriors. - Zarządy lig kilka lat temu postawiły na content marketing w social mediach, ale to raczej Facebook potrzebuje lig i nadawców, a nie odwrotnie - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Michał Brański, szef strategii Wirtualnej Polski i kibic NBA.

Facebook pokazuje mecze NBA na platformie Live. „Takie akcje będą sporadyczne”

Pierwsza transmisja Live meczu NBA została nadana w Indiach przy okazji obchodzonego tam święta Bollywood Night.

Streaming był dostępny dla użytkowników na stronach obu walczących drużyn. W transmisji wykorzystano nową platformę NBA Mobile View, która pozwala na szybkie zbliżenia widoku poszczególnych akcji na boisku ułatwiając odbiór transmisji na niewielkich ekranach smartfonów i tabletów.

Facebook nie zdradził na razie kiedy i jakich pojedynków NBA można się spodziewać w przyszłości w bezpośrednich transmisjach. Nie wiadomo też czy na platformie Live pojawią się mecze rozgrywane w innych dyscyplinach sportowych. Jednak w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Michał Brański, wiceprezes ds. strategii Grupy WP i kibic koszykówki uważnie śledzący NBA nie przypuszcza, by podobne transmisje na Facebooku miały szybko stać się codziennością tej platformy.

- Od kilku lat jestem abonentem tzw. NBA League Pass, obserwuję też poczynania MLBAM - spółki technologicznej obsługującej m.in. ligi MLB (baseball) i NHL oraz ESPN i HBO w zakresie streamingu wideo (live & on-demand) - przyznaje Michał Brański. - Amerykańskie ligi sportowe są technologicznie i co do modelu biznesowego zaawansowane i zdywersyfikowane. Równolegle czerpią przychody z praw do transmisji tv oraz samodzielnej, nieograniczonej terytorialnie sprzedaży abonamentów direct-to-consumer. Na rynku nie występują substytucyjne produkty, sporty te nie tracą na kulturowym znaczeniu, kamera przez 99 proc. czasu skierowana jest na „influencerów”, a zarządy lig kilka lat temu postawiły na - wtedy to pojęcie nie weszło na stałe do słowników - content marketing w social media.

Michał Brański jasno ocenia kto kogo potrzebuje bardziej w relacjach Facebook - zarządy zawodowych lig sportowych. - Liga NBA, w przeciwieństwie do wielu mediów tradycyjnych i cyfrowych nie potrzebuje partnerstwa z Facebookiem, a takie akcje będą miały charakter sporadyczny (powtarzany przez NBA, ale nie tylko). To raczej FB potrzebuje partycypacji lig i nadawców TV, aby przemienić się w platformę konsumpcji long-form video - podkreśla Brański.

Autor: ps

Wiecej informacji: Facebook, Facebook Live, wideo w internecie, NBA, koszykówka

503 Service Temporarily Unavailable

Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.


Apache Server at www.wirtualnemedia.pl Port 80

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej