WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

France Télévisions planuje własny serwis VoD, aby promować rodzime produkcje

Gorący temat

Będzie koncert TVP w Kielcach. Prawdopodobnie tylko jeden

29

Facebook pokazuje mecze NBA na platformie Live. „Takie akcje będą sporadyczne”

2017-01-11 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Facebook po raz pierwszy w swojej historii rozpoczął transmitowanie w streamingu na platformie Live rozgrywek koszykarskiej ligi NBA. Pierwszym meczem było spotkanie Sacramento Kings - Golden State Warriors. - Zarządy lig kilka lat temu postawiły na content marketing w social mediach, ale to raczej Facebook potrzebuje lig i nadawców, a nie odwrotnie - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Michał Brański, szef strategii Wirtualnej Polski i kibic NBA.

Facebook pokazuje mecze NBA na platformie Live. „Takie akcje będą sporadyczne”

Pierwsza transmisja Live meczu NBA została nadana w Indiach przy okazji obchodzonego tam święta Bollywood Night.

Streaming był dostępny dla użytkowników na stronach obu walczących drużyn. W transmisji wykorzystano nową platformę NBA Mobile View, która pozwala na szybkie zbliżenia widoku poszczególnych akcji na boisku ułatwiając odbiór transmisji na niewielkich ekranach smartfonów i tabletów.

Facebook nie zdradził na razie kiedy i jakich pojedynków NBA można się spodziewać w przyszłości w bezpośrednich transmisjach. Nie wiadomo też czy na platformie Live pojawią się mecze rozgrywane w innych dyscyplinach sportowych. Jednak w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Michał Brański, wiceprezes ds. strategii Grupy WP i kibic koszykówki uważnie śledzący NBA nie przypuszcza, by podobne transmisje na Facebooku miały szybko stać się codziennością tej platformy.

- Od kilku lat jestem abonentem tzw. NBA League Pass, obserwuję też poczynania MLBAM - spółki technologicznej obsługującej m.in. ligi MLB (baseball) i NHL oraz ESPN i HBO w zakresie streamingu wideo (live & on-demand) - przyznaje Michał Brański. - Amerykańskie ligi sportowe są technologicznie i co do modelu biznesowego zaawansowane i zdywersyfikowane. Równolegle czerpią przychody z praw do transmisji tv oraz samodzielnej, nieograniczonej terytorialnie sprzedaży abonamentów direct-to-consumer. Na rynku nie występują substytucyjne produkty, sporty te nie tracą na kulturowym znaczeniu, kamera przez 99 proc. czasu skierowana jest na „influencerów”, a zarządy lig kilka lat temu postawiły na - wtedy to pojęcie nie weszło na stałe do słowników - content marketing w social media.

Michał Brański jasno ocenia kto kogo potrzebuje bardziej w relacjach Facebook - zarządy zawodowych lig sportowych. - Liga NBA, w przeciwieństwie do wielu mediów tradycyjnych i cyfrowych nie potrzebuje partnerstwa z Facebookiem, a takie akcje będą miały charakter sporadyczny (powtarzany przez NBA, ale nie tylko). To raczej FB potrzebuje partycypacji lig i nadawców TV, aby przemienić się w platformę konsumpcji long-form video - podkreśla Brański.

Autor: ps

Wiecej informacji: Facebook, Facebook Live, wideo w internecie, NBA, koszykówka

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej