Facebook pokazuje w reklamie swoje problemy i zapowiada poprawę

W nowym spocie reklamowym Facebook przyznaje, że takie zjawiska jak clickbait, fake news i spam stanowią istotne problemy w serwisie. Firma zapowiada poprawę i powrót do swoich korzeni które służyły łączeniu ze sobą ludzi.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook pokazuje w reklamie swoje problemy i zapowiada poprawę

W pierwszej części trwającego minutę spotu Facebook przypomina, że powstał po to by w internecie łączyć ze sobą przyjaciół, nawiązywać nowe relacje i przywoływać te już zapomniane.

W kolejnych sekundach reklamy serwis przyznaje, że w pewnym momencie przyzwolił na pojawienie się na platformie niekorzystnych zjawisk, takich jak spam, clickbait czy fake newsy.

W końcowej części filmiku Facebook obiecuje naprawienie swoich błędów i powrót do korzeni serwisu, który został stworzony po to by wiązać ze sobą ludzi i budować społeczności. Firma zapowiada, że zadba o to by Facebooka stał się znowu przyjaznym i bezpiecznym miejscem w internecie.

Wizualną warstwę spotu stanowi pokaz slajdów z autentycznych zdjęć zamieszczanych przez użytkowników oraz fragmenty filmów wideo publikowanych na kontach internautów.

Emitowany obecnie spot jest częścią działań Facebooka, które mają poprawić reputację serwisu i odbudować zaufanie do niego po wybuchu w marcu br. afery Cambridge Analytica, gdy okazało się że Facebook przekazał na zewnątrz informacje o użytkownikach bez ich zgody. Skandal spowodował największych kryzys wizerunkowy w historii Facebooka, a jego założyciela Marka Zuckerberga zaprowadził przed komisje Kongresu USA i zmusił do wyjaśnień jak doszło do drastycznego naruszenia prywatności użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]