Mecze Euro 2016 śledzi od 1,79 do 14,35 mln widzów. Hitami pojedynki Polaków

Mecze Euro 2016 - transmitowane w kanałach otwartych (TVP1, Polsat i Polsat Sport) - ogląda 1,79 do 14,35 mln widzów. Dotychczas największą telewizyjną widownię zgromadziły spotkania reprezentacji Polski.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Mecze Euro 2016 śledzi od 1,79 do 14,35 mln widzów. Hitami pojedynki Polaków
Brawurowa parada Łukasza Fabiańskiego. Foto: PAP/EPA/TVP

Polsat i Polsat Sport każdego dnia transmitowały po jednym meczu Euro 2016 z fazy grupowej. Obie stacje pokazują również wybrane pojedynki 1/8 finału. Dodatkowo wszystkie spotkania Polaków oglądać można w TVP1 (stacja ta pokazała do poniedziałku również mecz otwarcia).

Do tej pory rozgrywania Euro 2016 zdecydowanie najwięcej widzów zgromadziły mecze polskiej reprezentacji. Pojedynek z Niemcami - rozegrany 16 czerwca br. - na antenie TVP1, Polsatu i Polsatu Sport oglądało łącznie 14,35 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Przełożyło się to na 80,89 proc. udziału tych stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 85,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Podium uzupełnia mecz polskiej reprezentacji z Irlandią Północną z 12 czerwca br. - na trzech antenach miał 12 mln widzów (odpowiednio 77,59 proc. i 80,63 proc. udziału).

Na czwartym miejscu uplasowało się spotkanie 1/8 finału ze Szwajcarią, wygranego przez Polaków po rzutach karnych 5:4. Śledziło go w TVP1, Polsacie i Polsacie Sport 11,93 mln widzów, czyli najmniej wśród wszystkich pojedynków reprezentacji Polski podczas Euro 2016.

Mecz ten miał jednak najwyższe udziały w rynku telewizyjnym spośród wszystkich transmisji - odpowiednio 85,85 proc. i 88,52 proc.Przypomnijmy, że mecze grupowe naszej reprezentacji rozgrywane były w późniejszych godzinach (18.00 bądź 21.00), a spotkanie ze Szwajcarią rozpoczęło się w sobotę o 15.

Topową piątkę uzupełnia inaugurujący mecz Euro 2016, rozegrany 10 czerwca br. pomiędzy Francją, a Rumunią - łącznie śledziło go 7,77 mln widzów TVP1, Polsatu i Polsatu Sport (odpowiednio 52,48 proc. i 56,67 proc. udziału).

Widownia pozostałych spotkań, emitowanych w samym Polsacie i Polsacie Sport wynosiła od 1,79 mln osób (mecz Włochy-Szwecja) do 4,01 mln (pojedynek Rosja-Walia).

grafika

Wszystkie powyższe mecze pokazywane były również na antenie Polsatu Sport 2 HD, ale stacja ta (podobnie, jak Polsat Sport 3 HD) nie jest objęta monitoringiem Nielsen Audience Measurement.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu

Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny