Na realizację projektu Outriders zebrano ponad 82 tys. zł

Organizatorzy projektu dziennikarskiego startupu Outriders zebrali na jego realizację ponad 82 tys. złotych. Cel zbiórki w serwisie Wspieram.to osiągnięto przed planowanym zakończeniem.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Na realizację projektu Outriders zebrano ponad 82 tys. zł
Outriders/ YouTube.com

Outriders to niezależna inicjatywa dziennikarska, skupiająca się na relacjach zagranicznych oraz reportażach. W projekt zaangażowanych jest kilkanaście osób - dziennikarzy, reporterów, analityków danych, programistów czy fotografów. Pod koniec września br. na portalu crowdfundingowym Wspieram.to ruszyła zbiórka środków na rozwój projektu – nowe reportaże i powiększenie zespołu. Łącznie zebrano ponad 82 tys. złotych, choć organizatorzy zakładali 79 tys.

- Od kilku dni, patrząc na dynamikę i tempo dołączania nowych osób, zakładaliśmy, że zakończymy akcję w środę wieczorem lub w czwartek rano. 100 proc. osiągnęliśmy w czwartek (9 listopada - przyp. red.), kilka minut przed 23. Kampania, po przekroczeniu progu 50 proc., nabrała bardzo mocnego tempa, które trwa nawet po przekroczeniu deklarowanego progu - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Jakub Górnicki, założyciel Outriders.

Górnicki dodaje, że projekt zaczął być promowany jeszcze przed oficjalnym startem zbiórki, m.in. na konferencjach branżowych. W trakcie jej trwania, organizatorom pomogły rekomendacje, wykorzystanie własnych kanałów dotarcia oraz mediów społecznościowych.

- Mocno wykorzystywaliśmy media związane z naszym blogiem, znajomych oraz osoby, które już na samym początku zostały kibicami inicjatywy. Krok po kroku, metodycznie rozpędzaliśmy kampanię, co dało tak brawurową końcówkę. Dumni jesteśmy z tego, że pozytywne hasło: “Potrzebujemy dobrego dziennikarstwa” zaskoczyło. Nie musieliśmy uciekać się do negatywnych emocji - tłumaczy nam Jakub Górnicki.

Do ekipy Outriders zgłaszają się pierwsze podmioty komercyjne, chcące współpracować przy projekcie.

Nasz model współpracy jest porównywalny do modelu Guardiana i zupełnie nowy na polskim rynku. Bardzo jestem ciekaw, jak będą na niego reagować marki, ale treści, które powstają w ten sposób, są najwyższej jakości. Potrzeba tylko trochę odwagi -  ocenia Jakub Górnicki.

Dla fundatorów, którzy wzięli udział w zbiórce, zespół Outriders przygotował m.in. multimedialne zestawienie najważniejszych wydarzeń 2017 roku. Od stycznia będą również otrzymywać newsletter z przeglądem kluczowych wydarzeń z zagranicy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"