o2.pl w nowej wersji dla millenialsów: z radiem, telewizją, krótkimi newsami i memami

W czwartek o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) startuje w nowej wersji, skierowanej głównie do młodych internautów z tzw. pokolenia millenialsów. Portal ma nowy wygląd i funkcjonalności, logo i hasło „Serce internetu”. Jest oparty na krótkich tekstach, można też będzie na nim słuchać stacji radiowych i oglądać kanały telewizyjne.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
o2.pl w nowej wersji dla millenialsów: z radiem, telewizją, krótkimi newsami i memami

Nowa wersja o2.pl jest pozycjonowana nie jako serwis, tylko aplikacja internetowa. Jej grupą docelową są internauci z tzw. pokolenia millenialsów, czyli głównie osoby w wieku 15-34 lat.

- To interaktywna platforma informacyjno-rozrywkowa dla młodych wiekiem i duchem, otwartych na świat, aktywnych, obecnych w social mediach i przyzwyczajonych do sposobu prezentowania w nich informacji - wylicza Edyta Sidwa, dyrektor produktu rozrywka i serwisów o gwiazdach w Grupie Wirtualna Polska. - o2.pl łączy możliwości oferowane przez media społecznościowe i tradycyjnych wydawców internetowych. Jako witryna infotainmentowa stanowi miks najważniejszych informacji i angażującej rozrywki - opisuje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cztery-grupy-mlodych-internautow-czytajacych-newsy-najaktywniejsi-poszukiwacze-i-aktywisci ##

W narożnikach strony głównej nowego o2.pl wprowadzono odnośniki funkcjonalne. Jeden pozwala słuchać ok. 100 rozgłośni radiowych z serwisu Open.fm (przejętego przez Grupę WP w maju br.), drugi - korzystać z poczty e-mailowej, trzeci - oglądać na żywo w streamingu ponad 40 polskojęzycznych kanałów telewizyjnych (m.in. TVP1, TVP2, TVN, Polsat, 4FunTV, Stopklatka, TV Puls, TV4), a czwarty - rozwiązywać quizy, testy i sondy. - Prezentujemy stacje telewizyjne, które z racji swojego znaczenia i zasięgu nie mogą zabronić emisji ich sygnału. Działamy poniekąd jak operator kablowy - tłumaczy Jarosław Grabowski, VP media product w Grupie Wirtualna Polska.

Stronę każdy użytkownik może dostosowywać do własnych zainteresowań i potrzeb. Przy pierwszej wizycie wyświetla się plansza pozwalająca wybrać z 19 kategorii tematycznych kilka, którymi jest się najbardziej zainteresowanym.

W serwisie będą przeważać krótkie informacje o najciekawszych bieżących wydarzeniach i trendach, a także multimedia. - Wszystko podane lekko, ciekawie, nieraz z przymrużeniem oka. Będą też elementy pozwalające na poszerzenie wiedzy: quizy, nauka języków, ciekawe cytaty, tzw. amazing facts czy odnośniki do anglojęzycznych źródeł - wymienia Jacek Krawczewski kierujący zespołem wydawców o2.pl.

Dużo materiałów będzie można przeglądać na stronie głównej bez konieczności otwierania osobnych podstron, ponieważ będą wyświetlane na podstawowej warstwie witryny. - To tzw. konstrukcja single-page-app, która gwarantuje szybkość działania i spójność doświadczenia użytkownika. Pozwala też na jednoczesną konsumpcję wielu różnych typów kontentu, np. streamu telewizyjnego i zdjęć. Dzięki użyciu tej technologii jesteśmy w stanie zapewnić czytelnikom nieustannie nowe, spersonalizowane treści, bez konieczności odświeżania o2 - opisuje Adam Plona, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Grupie WP.

grafika

Jednocześnie o2.pl zyskuje nową identyfikację wizualną. Jest ona oparta na logotypie nawiązującym do spustu migawki w aparacie fotograficznym, co ma symbolizować newsowo-rozrywkowy charakter portalu. Znak występuje w wielu wersjach kolorystycznych i z różnym położeniem cyfry 2. Z kolei hasło główne „o2. Serce internetu” podkreśla, że portal zawiera najświeższe treści, którymi żyje sieć.

Identyfikację zaprojektowała agencja BNA.

grafika
grafika

Nowa odsłona o2.pl startuje jako strona desktopowa i mobilna oraz aplikacja mobilna na urządzenia z Andoidem (aplikacja na iOS jest jeszcze weryfikowana w AppStore i pojawi się w najbliższym czasie).

W sierpniu br. o2.pl zanotował 3,65 mln użytkowników, 593,3 mln odsłon oraz 4 godziny i 24:28 minut średniego czasu korzystania przez użytkownika (według Megapanelu PBI/Gemius). Przy czym w ostatnim okresie większość ruchu na portalu - ok. 70-80 proc. użytkowników i odsłon - generowała poczta mailowa, co analizowaliśmy pod koniec ub.r.

Przedstawiciele Grupy Wirtualna Polska oczekują, że nowa odsłona o2.pl przyciągnie na początek milion użytkowników dziennie, a liczba odsłon treści redakcyjnych zwiększy się trzykrotnie.

o2.pl to kolejny duży serwis gruntownie zmodyfikowany w ostatnim okresie przez Grupę Wirtualna Polska. We wrześniu ub.r. z nowym logo i stroną główną ruszył portal WP.pl, w marcu br. zmieniła się WP.tv, w czerwcu Nocoty.pl przekształcono w Gwiazdy.wp.pl, w lipcu pojawiła się nowa wersja Money.pl, a we wrześniu Sportowefakty.pl połączono ze Sport.wp.pl. Jednocześnie wydawca zamknął lub zawiesił szereg mniej popularnych serwisów tematycznych, ostatnio Smog.pl.

W sierpniu br. wszystkie strony Grupy Wirtualna Polska zanotowały 17,92 mln użytkowników i 3,55 mld odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych)

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele