114 tys. widzów „Dzień dobry Polsko”. Drugi sezon morning-show z gorszymi wynikami od pierwszego

„Dzień dobry Polsko” śledziło średnio 114 tys. osób. Odcinki magazynu pokazane w sezonie 2016/2017 miały 124 tys. widzów, a w sezonie 2017/2018 morning-show gromadziło 107 tys. oglądających. TVP1 w czasie emisji programu zajęła drugie miejsce wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki”, przegrywając z Polsatem.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
114 tys. widzów „Dzień dobry Polsko”. Drugi sezon morning-show z gorszymi wynikami od pierwszego

Poranny magazyn „Dzień dobry Polsko” na antenie Jedynki pokazywany był na żywo w dni powszednie pomiędzy godz. 5.55, a 7.50 w okresie od 27 lutego 2017 roku do 9 lutego 2018 roku. Został on zdjęty z anteny z powodu słabych wyników oglądalności. Decyzję podjął prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski. - „Dzień dobry Polsko” jest „błogosławioną ofiarą” sukcesu „Pytania na śniadanie”, które ostatnio bardzo urosło i nawet w Nielsenie regularnie wygrywa z „Dzień dobry TVN”. Będzie większy nacisk na poranne pasmo lifestylowe Dwójki - tłumaczył nam Kurski.

Średnia widownia wszystkich 187 odcinków audycji wyniosła 114 tys. osób. Przełożyło się to na 5,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,54 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,05 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z kolei 113 odcinków drugiego sezonu „Dzień dobry Polsko” wyemitowane pomiędzy 28 sierpnia ub.r. a 9 lutego br. (początek emisji o 6.00) oglądało 107 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 5 proc., 3,71 proc. i 4,31 proc. udziału. Oznacza to, że sezon do sezonu morning-show zanotowało spadek oglądalności w 4+, ale wzrosty w 16-49 i 16-59.

„Dzień dobry Polsko” pomimo względnie słabych wyników oglądalności (np. średnie dobowe udziały TVP1 w 2017 roku wynosiły odpowiednio 9,59 proc., 6,11 proc. i 7,30 proc.) podniosło wyniki oglądalności stacji w swoim paśmie względem 2016 roku. Wówczas Jedynkę w dni powszednie w paśmie od 6.00 do 7.50 śledziło 98 tys. osób, a udział stacji wynosił odpowiednio 4,34 proc., 2,96 proc. i 3,35 proc.

grafika

Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 8 marca ub.r., który zgromadził przed telewizorami 183 tys. oglądających.

grafika

TVP1 w czasie emisji wszystkich odcinków „Dzień dobry Polsko” zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród czterech głównych stacji. Pierwszy w tym paśmie był Polsat, pokazujący konkurencyjny program „Nowy dzień z Polsat News”, co przekładało się na 14,74 proc. udziału. Trzeci był TVN (4,55 proc. udziału; gł. „Telezakupy” i liczne programy powtórkowe), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (3,57 proc.; gł. powtórki seriali).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Jedynka wypadła najsłabiej wśród analizowanych stacji. Pierwszy też był Polsat, a dalej uplasowały się: TVN i Dwójka.

grafika

Wyniki konkurencji dla poszczególnych sezonów „Dzień dobry Polsko”.

grafika

„Dzień dobry Polsko” to morning-show, w którym przeważały tematy lifestylowe i poradnikowe. Pojawiały się również materiały i łączenia z ośrodkami regionalnymi Telewizji Polskiej, które aktywnie uczestniczyły przy pracach nad tym pasmem. W trakcie emisji „Dzień dobry Polsko” widzowie oglądać mogli trzy poranne wydania „Teleexpressu” (o 6.15, 6.45 oraz 7.15)

W pierwszym sezonie prowadzącymi porannego pasma byli dziennikarze m.in. Anna Popek, Paulina Chylewska, Maciej Kurzajewski, Katarzyna Burzyńska oraz wybrani w castingu aktorzy m.in. Anna Lucińska i Krystian Kukułka. Produkcją odcinków pierwszego sezonu wiosną 2017 roku zajmowała się firma Lulu Production, a od września ub.r. wydawanie i realizację pasma przejęła Telewizja Polska.

Audycja wróciła na antenę po wakacyjnej przerwie z całkiem nowym składem prowadzących - to twarze związane z TVP: Justyna Śliwowska i Adam Giza, Anna Wojtkowiak i Karol Gnat, a także Sylwia Dekiert i Rafał Patyra. Pojawiali się oni na antenie naprzemiennie, a rozmowy z gośćmi odbywały się przy stole, bez przemieszczania się prowadzących w studiu.

Oprócz znacznego odchudzenia składu prowadzących, TVP1 wprowadziła jesienią zmiany w formule „DDP”: zrezygnowano z części lifestylowej i poradniczej na rzecz rozmów o bieżących sprawach, nie ma też przeglądów prasy politycznej. Zmienił się również reżyser, którym został Wojciech Klata. Za zmiany w programie odpowiadał wicedyrektor Jedynki Piotr Pałka.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dzien-dobry-tvn-najchetniej-ogladane-slabe-wyniki-dzien-dobry-polsko ##

Przypomnijmy, że w przeszłości w paśmie 6.00-8.00 TVP1 emitowała poranny blok „Kawa czy herbata?”. Był to pierwszy program śniadaniowy w Polsce, zadebiutował w 1992 roku. Decyzję o zakończeniu jego realizacji w 2013 roku argumentowano spadającą oglądalnością - w sezonie 2012/2013 morning-show oglądało średnio 260 tys. widzów (14,13 proc. udziału w 4+ i 9,38 proc. w 16-49), podczas gdy sezon wcześniej było to 376 tys. osób (odpowiednio 20,54 proc. i 14,59 proc. udziału).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+