Oracle, która poinformowała o akwizycji we wtorek (nie podając kwoty transakcji) twierdzi, że Grapeshot współpracuje już z ponad 5000 marketerów, przetwarzając miesięcznie 38 mld reklam.
"Przejęcie Grapeshot znacznie zwiększy możliwości Oracle Data Cloud w zakresie poprawy wyników marketingowych dla naszych partnerów na całym świecie poprzez dodanie istotnego wymiaru kontekstu do wiedzy w zakresie odbiorców i pomiarów" – napisano w komunikacie.
W przyszłym miesiącu Unia Europejska rozpocznie egzekwowanie przepisów o ochronie danych osobowych (RODO), które mają na celu ochronę użytkowników przed sprzedawcami i platformami, którzy chcą gromadzić i wykorzystywać osobiste dane online. Według Oracle, Grapeshot pozwoli również firmie rozszerzyć zasięg globalny, umieszczając reklamy w odpowiednich kontekstach.
Firmy technologiczne, takie jak YouTube i Facebook, nadal zmagają się z problemem umieszczaniem reklam przy brutalnych i nieprzyzwoitych treściach. Kilka dni temu CNN ujawnił, że reklamy setek firm na kanałach YouTube były wyświetlane w kanałach promujących nacjonalizm, teorie spiskowe i pedofilię.
Wolę korzystać z usług mniejszych firm - jestem abonentem NOM, o którym tu nawet nie wspomniano - rachunki mam niskie i jestem zadowolony.