Kanał Zero TV z koncesją satelitarną

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła w środę decyzję o udzieleniu koncesji satelitarnej Kanałowi Zero TV. Jak informuje Wirtualnemedia.pl członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski, wnioskodawcą była spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Kanał Zero. Stacja ma być finansowana przez spółkę akcyjną pod tą samą nazwą.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Kanał Zero TV z koncesją satelitarną
Krzysztof Stanowski, twórca Kanału Zero

Wniosek dotyczący koncesji dla Kanału Zero TV wpłynął do KRRiT 14 sierpnia. Był w kolejnych tygodniach uzupełniany z powodu błędów formalnych. Na początku tamtego miesiąca do Krajowego Rejestru Sądowego została wpisana spółka Kanał Zero TV. Jej kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł (to minimum wymagane przy założeniu spółki), jedynym udziałowcem jest Kanał Zero. Funkcję prezesa pełni Krzysztof Stanowski.

2,11 mln subskrybentów Kanału Zero na YouTube

Szef i właściciel Kanału Zero Krzysztof Stanowski na platformie X potwierdził w sierpniu złożenie tego wniosku. Nie przekazał natomiast żadnych informacji o planach kanału w obszarze telewizyjnym. W przeszłości Stanowski wielokrotnie krytykował tradycyjne media. Emisja na platformach cyfrowych i w sieciach kablowych pozwoli jednak Kanałowi Zero dotrzeć do starszych, niekoniecznie internetowych widzów.

Już wiosną KRRiT wpisała Kanał Zero do rejestru programów rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym. Do aktualizowanego na stronie internetowej regulatora zestawienia trafiają między innymi kanały FAST, czyli bezpłatne stacje streamingowe, utrzymujące się z reklam. Taki wpis w przeciwieństwie do koncesji nie pozwala na emisję w sieciach kablowych i drogą satelitarną.

Kanał Zero hitem na YouTube

Działający od lutego 2024 roku Kanał Zero ma 2,11 mln subskrybentów na YouTube. Emituje programy przede wszystkim o tematyce politycznej, społecznej, sportowej, gospodarczej, lifestylowej i historycznej. W jego ramówce są m.in. komentarze publicystów do bieżących wydarzeń, cotygodniowe programy o różnej tematyce, emitowane kilka razy w tygodniu wywiady z cyklu "Godzina 0.0" i poranny program "7.00".

W zespole Kanału Zero oprócz Stanowskiego są m.in. Robert Mazurek, Dawid Chęć, Hubert Kłoda oraz kilka osób do 2023 r. związanych z Telewizją Polską (Maria Stepan, Arleta Bojke, Tomasz Kammel, Waldemar Stankiewicz, Joanna Pinkwart).

W 2024 roku Kanał Zero osiągnął 27,32 mln zł przychodów sprzedażowych, z czego 26,69 mln z usług (głównie reklamowych), a 632,6 tys. z produktów i towarów (m.in. drukowanego "Magazynu Zero"). Kanał Zero wypracował 4 mln zł zysku operacyjnego i 3,15 mln zysku netto (po uwzględnieniu m.in. 834,2 tys. podatku dochodowego).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów