Kanał Zero chce być w telewizji. Ma nową spółkę

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji otrzymała wniosek od Kanału Zero o koncesję satelitarną. Na YouTubie Kanał Zero działa od półtora roku, obecnie ma tam 2,06 mln subskrybentów. Na potrzeby wejścia do telewizji założył osobną spółkę — ustalił portal Wirtualnemedia.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Kanał Zero chce być w telewizji. Ma nową spółkę
Krzysztof Stanowski w Kanale Zero

Jak przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, wniosek koncesyjny Kanału Zero wpłynął 14 sierpnia. Dotyczy emisji drogą rozsiewczą satelitarną stacji Kanał Zero TV.

Wniosek obecnie jest w trakcie opiniowania. Po analizie wszystkich aspektów formalno-prawnych zostanie skierowany do decyzji – poinformowano nas. Pierwszy o tym napisał Press.

Szef i właściciel Kanału Zero Krzysztof Stanowski na platformie X potwierdził złożenie tego wniosku. Nie przekazał natomiast żadnych informacji o planach kanału w obszarze telewizyjnym.

Na początku sierpnia do KRS została wpisana spółka Kanał Zero TV. Jej kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł (to minimum wymagane przy założeniu spółki), jedynym udziałowcem jest Kanał Zero, a funkcję prezesa pełni Krzysztof Stanowski.

Ponad 2 mln subskrybentów Kanału Zero

Kanał Zero na YouTubie działa od lutego 2024 roku. Emituje programy przede wszystkim o tematyce politycznej, społecznej, sportowej, gospodarczej, lifestylowej i historycznej. W jego ramówce są m.in. komentarze publicystów do bieżących wydarzeń, cotygodniowe programy o różnej tematyce, emitowane kilka razy w tygodniu wywiady z cyklu "Godzina 0.0" i poranny program "7.00".

W zespole Kanału Zero oprócz Stanowskiego są m.in. Robert Mazurek, Dawid Chęć, Hubert Kłoda, Igor Janke oraz kilka osób do 2023 r. związanych z Telewizją Polską (Maria Stepan, Arleta Bojke, Tomasz Kammel, Waldemar Stankiewicz, Joannna Pinkwart).

Na Kanale Zero opublikowano jak dotąd 5,5 tys. materiałów, które zanotowały 1,08 mld odtworzeń. Kanał ma obecnie 2,06 mln subskrybentów.

Rekordową oglądalność osiągnął w końcówce kampanii przed wyborami prezydenckimi, w których startował Krzysztof Stanowski. Według danych Socialblade do marca br. dwa razy Kanał Zero przekroczył pułap 50 mln odtworzeń jego treści w ciągu miesiąca. Natomiast w kwietniu obejrzano je 99,3 mln razy, w maju – 175,5 mln, a w czerwcu – 101,5 mln. W sierpniu liczba odtworzeń wyniosła zaś 70 mln.

Wyniki oglądalności Kanału Zero
Wyniki oglądalności Kanału Zero © socialblade

Kanał Zero z 3 mln zł czystego zysku

W 2024 roku Kanał Zero osiągnął 27,32 mln zł przychodów sprzedażowych, z czego 26,69 mln z usług (głównie reklamowych), a 632,6 tys. z produktów i towarów (m.in. drukowanego "Magazynu Zero).

Jego działalność operacyjna kosztowała 22,97 mln zł, z czego 15,57 mln poszło na usługi obce, zaś 5,15 mln na wynagrodzenia (przede wszystkim dla współpracowników, firma zatrudniała tylko dwie osoby na etacie).

Kanał Zero wypracował 4 mln zł zysku operacyjnego i 3,15 mln zysku netto (po uwzględnieniu m.in. 834,2 tys. podatku dochodowego).

Krzysztof Stanowski jako jedyny udziałowiec firmy postanowił, że zeszłoroczny zysk netto w całości zasilił jej kapitał zapasowy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele