SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Play pozyska z giełdy 4,4 mld zł, 36 zł za jedną akcję, zapisało się 16 tys. inwestorów

Cena za jedną akcję spółki Play Communications, właściciela operatora sieci telekomunikacyjnej Play, została ustalona na 36 zł. Do sprzedaży na warszawskiej giełdzie ma trafić 121,57 mln akcji, z których sprzedaży firma pozyska do 4,4 mld zł. Debiut spółki zaplanowano na 27 lipca.

Przy publikacji prospektu emisyjnego Play Communications zapowiedział, że maksymalna cena za akcję spółki wyniesie 44 zł. Ostatecznie po tzw. book buildingu wśród inwestorów instytucjonalnych ustalono cenę na 36 zł.

Przy cenie 36 zł za akcję kapitalizacja giełdowa spółki będzie wynosić 9,1 mld zł, czyli ok. 2,2 mld euro.

W ofercie ma zostać sprzedanych dokładnie 121 572 621 akcji Play Communications. Ok. 95 proc. - dokładnie 115 435 005 akcji - trafi do inwestorów instytucjonalnych, natomiast ok. 4,9 proc. (5 980 249 akcji) - do inwestorów indywidualnych, a ok. 0,1 proc. (157 367) - do uprawnionych pracowników.

Spółka podała, że inwestorzy indywidualni i uprawnieni pracownicy chcieli kupić ok. 18 mln akcji, czyli prawie trzy razy więcej niż im przydzielono. Na akcje zapisało się ok. 16 tys. inwestorów indywidualnych. Szczegółowe informacje dotyczące poziomu nadsubskrybcji i redukcji zapisów złożonych w pierwszym i drugim okresie subskrypcji zostaną przekazane po sesji rozliczeniowej, która odbędzie się 19 lipca.

Zarząd Play zapisuje się na 3 167 438 nowych akcji po cenie36 zł za jedną, natomiast 538 325 akcji będzie wyemitowanych dla 84 managerów i kluczowych pracowników firmy w dniu pierwszego notowania lub wkrótce po nim w ramach programów motywacyjnych. Ponadto 222 222 nowych akcji przeznaczonych do emisji w ramach przyszłych programów motywacyjnych przeznaczonych dla nowych menedżerów i kluczowych pracowników rozpoczynających pracę w Play lub na potrzeby dodawania nowych uczestników lub zwiększania wartości istniejących programów motywacyjnych skierowanych do menedżerów i kluczowych pracowników

Pierwszy dzień notowań akcji Play Communications zaplanowano na 27 lipca.

Play Communications zakłada, że po sprzedaży akcji, przy założeniu pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału oraz emisji nowych akcji, free float spółki będzie kształtował się na poziomie ok 47,9 proc. kapitału zakładowego. Globalnym koordynatorom emisji przyznano opcję nabycia 11 mln istniejących akcji zwykłych firmy w cenie 36 zł,  w ciągu 30 dni licząc od debiutu giełdowego spółki.

Globalnym koordynatorami i współprowadzącymi księgę popytu są JP Morgan, BofA Merrill Lynch oraz UBS Investment Bank. Bank Zachodni WBK oraz Dom Maklerski PKO Banku Polskiego działają jako współprowadzący księgę popytu i współoferujący.

Spółka i akcjonariusz sprzedający zgodzili się na wprowadzenie zobowiązania do niesprzedawania akcji spółki przez 180 dni od momentu debiutu (tzw. lock-up). Nowe akcje, które zostaną wyemitowane dla zarządu oraz menedżerów i kluczowych pracowników, w pierwszym dniu notowania lub wkrótce po będą podlegały lock-upowi na okres jednego roku.

Play Communications należy do Play Holdings, który otrzyma wszystkie środki ze sprzedaży akcji. Część zamierza wykorzystać na przedterminowy wykup obligacji PIK Toggle Notes, o zapadalności w 2022 r., (wyemitowała je Impera Holdings, spółka dominująca Play Holdings), a pozostałą część - na sfinansowanie dystrybucji do swoich akcjonariuszy i częściowe rozliczenie pieniężne istniejących programów motywacyjnych.

Telekom zamierza również dużo inwestować we własną sieć. Do 2020 r. Play chce posiadać 7,5 tys. nadajników, co ma zapewnić operatorowi dotarcie do 100 proc. mieszkańców Polski. Tylko w br. zapowiadane są inwestycje na poziomie 700 mln zł., a w perspektywie średnioterminowej nakłady mają wynosić 8 proc. przychodów telekomu. Na razie operator nie zamierza rezygnować z roamingu krajowego, który według podanych w prospekcie danych kosztuje mniej niż 3 proc. wszystkich kosztów operacyjnych.

Play Communications w perspektywie średnioterminowej oczekuje dalszego jednocyfrowego rocznego wzrostu przychodów operacyjnych przy jednoczesnej dalszej poprawie marży skorygowanej EBITDA, dzięki dźwigni operacyjnej i zakończeniu budowy własnej sieci telekomunikacyjnej obejmującej terytorium całego kraju.

Firma planuje wypłatę dywidendy w wysokości 650 mln zł w II kw. 2018 r. za 2017 rok. W kolejnych latach planuje roczny wskaźnik wypłaty dywidendy w wysokości 65-75 proc. skonsolidowanych wolnych przepływów pieniężnych. Polityka dywidendowa ma zostać poddana przeglądowi, gdy spółka osiągnie długoterminowy cel poziomu wskaźnika dług netto do skorygowanej EBITDA na poziomie ok. 2,5-krotności.

W 2016 roku przychody Play wzrosły o 13 proc. do 6,12 mld zł. Skorygowana EBITDA operatora wzrosła natomiast o 13,9 proc. do 2,04 mld zł, a marża zysku wyniosła 33,3 proc. Nakłady inwestycyjne Play w 2016 roku wyniosły 486 mln zł (wobec 429 mln zł rok wcześniej).

W pierwszym kwartale br. sieć Play zanotowała 1,58 mld zł przychodów operacyjnych (9,6 proc. więcej niż rok wcześniej) i 564 mln zł zysku EBITDA (po wzroście o 20,8 proc. w skali roku). Na koniec marca miała 11,94 mln aktywnych klientów.

Dołącz do dyskusji: Play pozyska z giełdy 4,4 mld zł, 36 zł za jedną akcję, zapisało się 16 tys. inwestorów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl