SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Po zmianie regulaminu Netflix nie pokaże swoich filmów na festiwalu w Cannes

Kierownictwo Netflixa zdecydowało, że serwis nie będzie obecny ze swoimi produkcjami na tegorocznym festiwalu filmowym w Cannes. To skutek zmiany regulaminu konkursu, w którym mogą startować jedynie filmy prezentowane wcześniej we francuskich kinach. - Nie możemy pozwolić by użytkownicy we Francji oglądali nasze tytuły 3 lata później niż inni - wyjaśnia Ted Sarandos, chief content officer Netflixa.

Article

Tegoroczny festiwal filmowy w Cannes odbędzie się pomiędzy 8 a 19 maja br. W konkursie zabraknie jednak oryginalnych produkcji Netflixa pomimo faktu, że w ub.r. 2 filmy finansowane przez serwis – „Okja” i „The Meyerowitz Stories” zostały dostrzeżone przez publiczność i krytykę, choć wywołały kontrowersje.

Ted Sarandos, chief content officer Netflixa informuje, że nieobecność platformy na tegorocznym Cannes wynika ze zmienionego regulaminu festiwalu.

Pod naciskiem branży filmowej Thierry Fremaux, dyrektor artystyczny imprezy zdecydował, że w konkursie mogą brać udział jedynie filmy, które wcześniej miały swoją premierę we francuskich kinach. Tymczasem Netflix nie prowadzi dystrybucji swoich oryginalnych produkcji poza serwisem, nie mógł zatem spełnić konkursowych wymagań. Co prawda Fremaux zaproponował by Netflix pokazał swoje propozycje poza głównym konkursem, jednak szefostwo platformy nie skorzystało z tej oferty.

Według Sarandosa Netflix nie może zastosować się do nowego regulaminu choćby z jednego powodu - według obowiązujących we Francji regulacji filmy które mają tam swoją kinową premierę mogą trafić do dystrybucji w internecie dopiero po 36 miesiącach. – Nie możemy pozwolić by użytkownicy we Francji oglądali nasze nowe tytuły 3 lata później niż inni - zaznaczył szef programowy Netflixa. Jednocześnie Sarandos poinformował, że choć on sam nie będzie obecny w Cannes, to na festiwalu pojawi się kilku kluczowych dyrektorów serwisu.

W IV kwartale 2017 roku Netflix osiągnął przychody wynoszące 3,29 mld dol., a globalna liczba subskrybentów serwisu przekroczyła 117,5 mln. Po raz pierwszy w historii wartość spółki osiągnęła poziom 100 mld dol. Według zapowiedzi na Netfllixie w br. premierę będzie miało 700 oryginalnych seriali, programów oraz filmów, na których produkcję serwis planuje wydać 8 mld dol.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Po zmianie regulaminu Netflix nie pokaże swoich filmów na festiwalu w Cannes

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Smieszne
Francuzi i ich chore przepisy
3 3
odpowiedź
User
dydek
Niech zaorają wreszcie ten śmieszny festival. I tak tam jeżdżą wszyscy dla fotek na ściankach, na before i after party :) Akcent filmów do dodatek.
5 2
odpowiedź
User
Wdse
Ta bekowa platforma wszędzie chciała się wcisnąć, a tu taki zonk :D
2 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing