Regionalny System Ostrzegania trafi do kablówek. Jest porozumienie TVP i PIKE

Telewizja Polska i Polska Izba Komunikacji Elektronicznej podpisały list intencyjny dotyczący rozwoju usługi Regionalnego Systemu Ostrzegania u operatorów kablowych zrzeszonych w PIKE.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Regionalny System Ostrzegania trafi do kablówek. Jest porozumienie TVP i PIKE
Prezes TVP Juliusz Braun i Prezes PIKE Jerzy Straszewski podpisali list intencyjny dotyczący rozwoju usługi RSO

Dokument został podpisany podczas odbywającej się w Łodzi konferencji PIKE przez prezesa tej organizacji Jerzego Straszewskiego oraz Juliusza Brauna, prezesa TVP. Podpisanie listu umożliwi m.in. rozszerzenie zasięgu RSO na wiodące sieci kablowe, dzięki czemu dostęp do komunikatów i powiadomień alarmowych uzyskają również ich abonenci.

Regionalny System Ostrzegania to usługa, która umożliwia powiadamianie obywateli o lokalnych zagrożeniach. Komunikaty i informacje w ramach RSO są rozpowszechniane za pomocą napisów wyświetlanych w kanale TVP Regionalna, w telegazecie, w serwisach internetowych czy w aplikacjach mobilnych, a także na Platformie Hybrydowej TVP (jest ona dostępna na kanałach Telewizji Polskiej nadawanych za pośrednictwem naziemnej telewizji cyfrowej). System został stworzony w ścisłej współpracy z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji i od sierpnia br. obejmuje swym zasięgiem cały kraj.

Jak już podawaliśmy, Telewizja Polska liczy, że dzięki uruchomieniu RSO w sieciach kablowych, jej cała oferta funkcjonująca w ramach Platformy Hybrydowej (składa się ona z 17 serwisów tematycznych, w tym biblioteki VoD) również stanie się dostępna dla abonentów tych operatorów (więcej na ten temat).

Polska Izba Komunikacji Elektronicznej zrzesza około 110 firm. Operatorzy kablowi w niej zrzeszeni docierają do prawie 4,5 miliona abonentów i reprezentują blisko 75 proc. polskiego rynku kablowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu

Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny