Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 2,98 mln internautów, którzy wykonali 107,1 mln odsłon (średnio 35,9 odsłony na każdego), w tym 12,8 mln krajowych odsłon mobilnych, a każdy spędził na stronie przeciętnie 20:49 minuty.
Fakt.pl jest liderem wśród serwisów gazet ogólnopolskich w prawie wszystkich powyższych statystykach. Największą przewagę nad konkurentami ma pod względem odsłon - zanotował ich w lutym trzy razy więcej niż witryny „Super Expressu” (Murator) i „Gazety Wyborczej” (Agora).
Jednak jeśli chodzi o średni czas spędzany przez użytkowników zdecydowanie najlepsze wyniki osiągają serwisy dzienników ekonomicznych. Ze strony „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) przeciętny użytkownik korzystał w lutym prawie przez półtorej godziny (dokładnie 1:24:46), a z witryny „Parkietu” (Gremi Business Communications) - przez ponad godzinę (1:05:38). Kolejny pod tym względem serwis „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował tylko 21 minut. Ponadto na stronie „Parkietu” przeciętny użytkownik wykonał aż 44,3 odsłony.

Ścisłą czołówkę serwisów gazetowych niezmiennie tworzą Fakt.pl, SE.pl i Wyborcza.pl, które w lutym miały od 2,5 do 3 mln użytkowników. Wyborcza.biz (Agora), Gazetaprawna.pl (Infor Biznes) i Rp.pl (Gremi Business Communications) odwiedziło od 1,3 do 1,6 mln użytkowników. Trzy kolejne serwisy (Dziennik.pl, Przegladsportowy.pl, Polskatimes.pl) miały od 500 tys. do miliona użytkowników, a trzy pozostałe (PB.pl, Naszdziennik.pl, Parkiet.com) - poniżej 400 tys.
Z „Gazetą Wyborczą” i „Dziennikiem Gazetą Prawną” związane są po dwie witryny: ogólnotematyczna (Wyborcza.pl i Dziennik.pl) oraz ekonomiczna (Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl).
Serwis „Naszego Dziennika” jako jedyny w zestawieniu nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, jak dużo czasu spędzają i ile odsłon wykonują w nim użytkownicy.

W lutym br. Fakt.pl miał o 429 tys. użytkowników i 36 mln odsłon więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrosty o 16,8 i 50,7 proc. Ponadto nieznacznie wydłużył się czas spędzany na stronie przez przeciętnego użytkownika (serwis osiągnął pod tym względem wzrost jako jedyny w zestawieniu). Przypomnijmy, że w listopadzie ub.r. Fakt.pl został uruchomiony w nowej odsłonie, wzorowanej na witrynie niemieckiego „Bildu” (więcej na ten temat).
Za to serwis „Super Expressu” stracił w skali roku 227,6 tys. użytkowników i 7,1 mln odsłon (to 7,5 i 19 proc. w dół), a średni czas korzystania z niego przez internautę zmalał o 1:21 minuty (czyli o 15,2 proc.).
Serwisy „Gazety Wyborczej” miały nieco więcej użytkowników niż rok wcześniej (Wyborcza.pl - 299 tys., Wyborcza.biz - 50,4 tys.), ale mniej odsłon (Wyborcza.pl - 529 tys., Wyborcza.biz - 1,1 mln) i znacznie krótszy czas przypadający na każdego użytkownika (Wyborcza.pl - o 8:01 minuty, Wyborcza.biz - o 4:54 minuty). Na początku lutego we wszystkich serwisach związanych z „GW” wprowadzono płatny dostęp do treści, ale większe spadki ruchu zanotowały witryny wydań regionalnych dziennika (zobacz szczegóły).

Podobne zmiany odwiedzalności jak strony „GW” zanotowały kolejne serwisy w zestawieniu. Gazetaprawna.pl zyskała w skali roku 220 tys. użytkowników (18,8 proc. w górę), ale straciła 1,37 mln odsłon (14,6 proc. w dół) i 2:47 minuty na użytkownika (33,2 proc. w dół), a Dziennik.pl przy 20 tys. użytkowników więcej (2,2 proc. w górę) miał 2,53 mln odsłon i 5:23 minuty na użytkownika mniej niż przed rokiem (14,1 i 32,2 proc. w dół). Rp.pl zyskała 204 tys. użytkowników i 1,52 mln odsłon (18,3 i 10,3 proc. w górę), ale czas przypadający na użytkownika zmniejszył się o 2:33 minuty (19,5 proc. w dół).
PB.pl przy 94,7 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (32,5 proc. w górę) zanotował 812 tys. odsłon i aż 47:08 minuty na użytkownika mniej (9,1 i 35,7 proc. w dół), a Parkiet.com miał 1,7 tys. użytkowników, 1,4 mln odsłon i 23:10 minuty na użytkownika mniej niż w lutym ub.r. (to spadki o 1,6, 23,6 i 26,1 proc.).

Za to serwis „Przeglądu Sportowego” zanotował aż o 279 tys. użytkowników i 6,52 mln odsłon więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrosty o 59,7 i 71,6 proc. Wyższa odwiedzalność strony wynika zapewne z rozgrywanych w lutym zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi.
Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu”, „Gazety Wyborczej” i „Przeglądu Sportowego” w ciągu roku
Fakt.pl w styczniu br. przekroczył pułap 3 mln użytkowników (mając ich 3,13 mln), a w lutym - poziom 100 mln odsłon (notując ich 107,1 mln). Średni czas przypadający na użytkownika, który od marca do grudnia ub.r. wynosił 13-14 minut, w styczniu i lutym wzrósł do poziomu jak przed rokiem - ponad 20 minut.
Serwis „Super Expressu” w styczniu br. znów miał ponad 3 mln użytkowników (dokładnie 3,12 mln), ale jednocześnie zanotował 32,2 mln odsłon, o 12,7 mln mniej niż rok wcześniej. Przeciętny użytkownik w styczniu i lutym korzystał z witryny przez ponad 7 minut, podczas gdy przed rokiem było to od 8 do 10 minut.

Serwisy „Gazety Wyborczej” rekordowe wyniki zanotowały w styczniu br.: Wyborcza.pl miała 2,83 mln użytkowników i 41,5 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1,81 mln użytkowników i 22,8 mln odsłon. Jednocześnie na obu stronach internauci spędzali mniej czasu niż rok wcześniej - na Wyborcza.pl ten wskaźnik zmalał z 25 do 17-20 minut, a na Wyborcza.biz - z 19-20 do 14-16 minut.
Serwis „Super Expressu” był liderem witryn gazetowych w pierwszej połowie ub.r. oraz we wrześniu i październiku, a w kwietniu zanotował rekordowe 3,34 mln użytkowników. Później jednak poziom 3 mln użytkowników przekroczył dopiero w styczniu br.
Fakt.pl w całym ub.r. odwiedzało od 2,5 do 2,9 mln internautów miesięcznie, natomiast w styczniu br. ich liczba podskoczyła do 3,1 mln.
Witryny „Gazety Wyborczej” najwyższą odwiedzalność osiągały jesienią ub.r. i na początku br. Wyborcza.pl od października do lutego miała po 2,4-2,8 mln użytkowników, a Wyborcza.biz - 1,6-1,8 mln. Drugi serwis podobne wyniki notował już na początku ub.r.

Rekordowy wynik strony „Przeglądu Sportowego” w lutym br. nie jest odosobnionym przypadkiem związanym z igrzyskami olimpijskimi, tylko kulminacją wzrostowego trendu odwiedzalności witryny. Do kwietnia ub.r. notowała ona poniżej 500 tys. użytkowników, za to w maju miała ich 601 tys., a w kolejnych miesiącach - ponad 500 tys. (z wyjątkiem grudnia).
Liczba odsłon serwisu, od lutego do maja ub.r. wynosząca ok. 9 mln, w dalszej części roku podskoczyła powyżej 10 mln (w grudniu spadając nieco poniżej tego poziomu), a w pierwszych miesiącach br. wynosiła już 15-16 mln. W styczniu br. średni czas spędzony na stronie przez każdego użytkownika osiągnął rekordową wartość 36:41 minuty.











