Snapchat z rosnącymi przychodami i malejącą stratą, 191 mln użytkowników aplikacji

W I kwartale 2018 r. spółka Snap, właściciel Snapchata zanotowała wzrost przychodów o 54 proc., jednocześnie strata netto zmalała do kwoty ponad 385,7 mln dolarów. Liczba codziennych użytkowników aplikacji przekracza obecnie 191 mln.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Snapchat z rosnącymi przychodami i malejącą stratą, 191 mln użytkowników aplikacji

W raportowanym okresie Snap zanotował przychody na poziomie 230,666 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 54 proc., jednak w porównaniu z poprzednim kwartałem przychody zmniejszyły się o 19 proc. Spółka wyjaśnia ten wynik m.in. zmianami interfejsu wprowadzonymi przez Snapchata, które spotkały się z krytyką użytkowników i branży.

Liczba użytkowników korzystających codziennie ze Snapchata wynosi obecnie 191 mln – więcej o 15 proc. niż rok wcześniej i o 2 proc. w porównaniu z IV kwartałem ub.r.

Średnie przychody z jednego użytkownika (ARPU) wzrosły rok do roku o 34 proc. do poziomu 1,21 dol., zmalały zaś od poprzedniego kwartału o 21 proc. Spółka w skali roku zmniejszyła stratę netto do kwoty 385,785 mln dol. – w I kwartale ub.r. strata przekraczała 2,2 mld dol.

grafika

W ostatnim okresie Snap stara się przyciągnąć więcej reklamodawców oferując im nowe rozwiązania, wśród nich przycisk „Kup” ułatwiający zakupy w aplikacji, rozpoczął też testy krótkich reklam pojawiających się przy treściach wideo bez opcji ich pominięcia. W kwietniu br. Snap wprowadził także na rynek nową wersję okularów Spectacles pomimo tego, że ich pierwsza odsłona nie spotkała się z dużym zainteresowaniem użytkowników.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska