SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Telewizja Polska zarzuca Wirtualnej Polsce nieprawdę w tekście o „Wiadomościach” i kpi z telewizji WP

Telewizja Polska zapowiedziała kroki prawne dotyczące teksu na WP.pl „’Wiadomości’ TVP właśnie ‘zbankrutowały’. Tak proszą o reklamy”. - TVP, w odróżnieniu od telewizji grupy wp.pl, nie decyduje się na zamykanie kolejnych programów po 3 miesiącach nadawania - zaznaczył publiczny nadawca.

PAP / Grzegorz Jakubowski Article

W opublikowanym w poniedziałek artykule „’Wiadomości’ TVP właśnie ‘zbankrutowały’. Tak proszą o reklamy” Tomasz Molga, który niedawno przeszedł do WP.pl z naTemat.pl, zwrócił uwagę, że w sierpniowym cenniku reklamowym najtańsze reklamy po „Wiadomościach” kosztują jedynie 6,4 tys. zł, a w przypadku „Faktów” TVN jest to 22,4 tys. zł (to ceny emisji 30-sekundowego spotu).

- Chyba nie ma mocniejszego dowodu na to, że flagowy program TVP właśnie zbankrutował. Najpierw pod względem wiarygodności i zaufania widzów, teraz biznesowo - ocenił dziennikarz. Jego zdaniem „za czasów jej (Marzeny Paczuskiej - przyp.) poprzednika Piotra Kraśki te same cenniki były o kilkadziesiąt procent droższe”, przy czym „trudno o precyzyjne dane archiwalne, ponieważ biura reklamy TVP oraz TVN ujawniają ceny od niedawna”.

Zaznaczmy, że 6,4 tys. zł kosztuje emisja reklamy w niektóre dni nie po „Wiadomościach”, ale przed nimi (pokazanie spotu po programie to już koszt ok. 14-18 tys. zł). Rok wcześniej za spot przed programem trzeba było zapłacić minimum 8,1 tys. zł, a dwa lata temu - minimum 6,7 tys. zł. W sierpniu 2015 roku średnia arytmetyczna wszystkich stawek za 30-sekundowe reklamy w cenniku TVP1 i TVP2 wynosiła 3 667,6 zł, a w sierpniu br. jest to 3 742,7 zł. Tylko w przypadku cenników TVP1 widać już od tym względem spadek - z 4297,4 do 3 633,3 zł, czyli o 15,5 proc.

W tekście na WP.pl zacytowano też wypowiedź anonimowego pracownika TVP, który stwierdził, że wielu reklamowców rezygnuje z obecności w TVP1. - Nie chcą, aby ich marki były umieszczane w kontekście politycznej propagandy. To zaś sprowokowało dramatyczną obniżkę cenników reklamowych - powiedział.

Ponadto w artykule przypomniano, że według niedawnego sondażu wśród osób w wieku 35-54 lata aż 57 proc. nie ufa telewizji publicznej, w „Wiadomościach” na początku br. pokazano wyniki ankiety internetowej, w której zdecydowanie największy szacunek przyznano kotu prezesa, a TVP notowała w ostatnich latach spadki wpływów i wyniku netto. W ub.r. spółka miała 872 mln zł wpływów z reklam (o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 365,5 mln zł z abonamentu radiowo-telewizyjnego (o 9,6 proc. mniej niż w 2015 roku) oraz 180 mln zł straty.

Telewizja Polska w krótkim komunikacie opublikowanym we wtorek stwierdziła, że w tekście są zawarte nieprawdziwe treści, dlatego podejmie „stosowne kroki prawne”. - TVP, w odróżnieniu od telewizji grupy wp.pl, nie decyduje się na zamykanie kolejnych programów po 3 miesiącach nadawania - zaznaczył publiczny nadawca.

Przypomnijmy, że nadawanej od grudnia ub.r. telewizji WP, dostępnej m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej, nastąpiły już spore zmiany programowe i cięcia kadrowe. W kwietniu br. pasmo „Dzień dobry WP” skrócono o połowę, do godziny, i przesunięto na godz. 8:00. Jednocześnie pożegnano się z częścią dziennikarzy, m.in. Igorem Sokołowskim, Katarzyną Krupą i Małgorzatą Ohme. Jednocześnie z funkcji szefa kanału odszedł Wojciech Pawlak, a dyrektor programową została Barbara Bilińska

Z końcem czerwca ze stacją rozstała się Kamila Biedrzycka-Osica, a z końcem lipca zrezygnowano z programu „Infoteka”, pokazywanego od połowy kwietnia.

Prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski wiosną br. nie ukrywał, że jest niezadowolony z dotychczasowych wyników oglądalności telewizji WP, czego powodem jest m.in. jej niższy zasięg (nadal nie jest dostępna w Cyfrowym Polsacie).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska zarzuca Wirtualnej Polsce nieprawdę w tekście o „Wiadomościach” i kpi z telewizji WP

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Dziwne, że jedyna i niepokorna tv użyła tylko argumentu, iż konkurencja "decyduje się na zamykanie kolejnych programów po 3 miesiącach nadawania", a nie użyła najważniejszego: a wy bijecie Murzynów :D
30 19
odpowiedź
User
Nicko
Niepewny jest los programu "Młodzi lekarze", TVP 1 go chce, ale lekarze nie chcą w nim występować. Masowo odmawiają. Argument jest jeden: gdyby to było dla innej tv...
38 16
odpowiedź
User
Gosc
Jak ktoś dostaje 800 milionów do defraudacji i na szczucie to oznacza ze nastepna władza powinna media państwowe w całości sprzedać tak dla przyzwoitości
34 12
odpowiedź
User
lola
nie każdy dostaje 800 mln od państwa na swoje "udane" pomysly....
34 10
odpowiedź
User
Hg
Wp to dno. Pozwolili odejsc najlepszym pracownikom ktorzy zrobili swietna tv w internecie, wieczory wyborcze itp. a potem pozatrudniali gwiazdki ktore nie mialy pojecia i sami je pozwalniali
26 18
odpowiedź
User
znawca mediów się wypowiedział
Wszyscy baczność, wstać i słuchać bo mówi do was MOLGA.
6 4
odpowiedź
User
Rabarbar
Pan Redaktor z NaTemat (WP) zapomniał chyba, że gdy pracował w tym śmiesznym portalu nie mieli hajsu na rozwój i musieli prosić Googla o granty.
25 16
odpowiedź
User
mmm
TVP nie zamyka kanałów bo ma kasę z budżetu i najwyżej podwyższą podatki.
30 10
odpowiedź
User
veto
tvp jedyna firma, która szczuje i obraża część klientów i jeszcze żąda za to zapłaty.
31 15
odpowiedź
User
Jaki
Może TVpis pochwaliłaby się ile to programów spadło z jej ramówki i ile jest sztucznie podtrzymywanych, aby tylko wypełnić godziny nadawania. Jesteście bankrutami, na garnuszku partyjnym. Powinniście zmienić logo z TVP, na TVPIS.
Porównywanie TV WP do siebie, świadczy tylko o głupocie TVpis. To tak jakby porównywać słonia(co prawda w stanie agonalnym) do muchy.
21 11
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry