TV Trwam oglądana tak chętnie jak TVP ABC. Ma ponad 0,7 proc. udziału w rynku

Telewizja Trwam w listopadzie i grudniu ub.r. zanotowała odpowiednio 0,73 proc. i 0,74 proc. udziału w rynku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. To wyniki zbliżone do udziałów kanału dziecięcego TVP ABC.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Choć Telewizja Trwam jest nadawana na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, to nie jest monitorowana przez Nielsen Audience Measurement, bo nadawca nie chce podpisać umowy z instytutem. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl cząstkowe badanie stacji zleciła jednak Nielsenowi Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji - objęły one dwa ostatnie miesiące 2014 roku. Z tych danych wynika, że w listopadzie ub.r. TV Trwam miała 0,73 proc. udziału w rynku, a w grudniu ub.r. - 0,74 proc.

Biorąc pod uwagę dane o oglądalności wszystkich stacji, w listopadzie ub.r. udział TV Trwam daje jej 17. miejsce w Polsce. Za mającą zdecydowanie lepszy wynik TVP Rozrywką (0,98 proc.), zaś minimalnie przed TVP ABC (0,72 proc.) - obie stacje też nadają naziemnie. Słabiej od TV Trwam wypadają TVN Style i także naziemna Stopklatka TV, mające w listopadzie ub.r. po 0,70 proc. udziału. Szacować można, że średnia widownia minutowa TV Trwam w analizowanym miesiącu wyniosła ponad 50 tys. osób (zobacz zestawienie top 20 kanałów z listopada).

Z kolei uwzględniając TV Trwam w zestawieniu najchętniej oglądanych kanałów w grudniu ub.r. (zobacz ranking), stacja związana z O. Tadeuszem Rydzykiem plasuje się na 20. miejscu rankingu ex aequo z kanałem TVP ABC, mając 0,74 proc. udziału. Oczko wyżej jest Polo TV z wynikiem na poziomie 0,8 proc. Średnia oglądalność TV Trwam w grudniu ub.r. wyniosła ponad 53 tys. widzów.

Nielsen Audience Measurement monitorował Telewizję Trwam, gdy nie nadawała ona jeszcze w naziemnej telewizji cyfrowej, a jedynie w sieciach kablowych. Z powodu braku wspomnianej umowy instytut mierzył jednak tylko widownię stacji w ofercie analogowej, czyli obejmował część abonentów, którzy mieli do niej dostęp.

Z tych danych wynika, że w okresie od 1 stycznia do 22 kwietnia 2012 roku TV Trwam miała średnio 5,5 tys. widzów w każdej minucie i 0,08 proc. udziału w rynku. W 2010 i 2011 roku jej udział wynosił zaś po 0,10 proc. Najwyższy wynik (0,15 proc.) kanał zanotował w 2006 roku, pierwszym gdy był mierzony przez Nielsena (więcej na ten temat). Telewizja Trwam nadaje od 2003 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP