SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP po 9 dniach emisji zdjęła spot Wirtualnej Polski z Biedroniem, WOŚP, ŚDM, Czarnym Protestem i 500+ (wideo)

Telewizja Polska po 9 dniach wstrzymała dalszą emisji spotu reklamowego Wirtualnej Polski, w którym oprócz Światowych Dni Młodzieży i programu 500+ są pokazywane Czarny Protest, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy i Robert Biedroń - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. TVP uzasadnia to „kilkoma zastrzeżeniami prawno-korporacyjnymi”.

Wirtualna Polska pod koniec grudnia zaczęła kolejną odsłonę swojej wizerunkowej kampanii reklamowej, prowadzoną pod hasłem „Wiele nas łączy w Polsce. Teraz także w telewizji”.

Akcja ma promować portal i jego kanał telewizyjny WP, uruchomiony na początku grudnia, jako pluralistyczny i obiektywny. W spocie i reklamach graficznych pokazywane są m.in. noworodki symbolizujące program 500+, uczestnicy Światowych Dni Młodzieży w Krakowie, wolontariusze Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, uczestniczki Czarnego Protestu oraz prezydent Słupska Robert Biedroń udzielający ślubu.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, spot po 9 dniach emisji w kanałach Telewizji Polskiej został wycofany z dalszego pokazywania według wcześniejszego planu kampanii. Wirtualna Polska to potwierdza, kontaktowała się już w tej sprawie z TVP i otrzymała stanowisko nadawcy.

- Odpowiedź z TVP na pytanie o powody wstrzymania emisji naszej reklamy nie jest dla nas zrozumiała. Reklama była emitowana przez 9 dni, po czym została zdjęta z anteny. Nasz dom mediowy w dniu wstrzymania jej emisji został zapytany przez TVP, czy uda się podmienić spot na bardziej neutralny - przekazała nam Katarzyna Szczepanik, rzeczniczka prasowa Wirtualnej Polski. - Dziś napisano nam, iż decyzja dyrekcji spowodowana jest kilkoma zastrzeżeniami prawno-korporacyjnymi. Jakimi dokładnie - nie jest dla nas jasne, zwłaszcza że spot jeszcze przed pierwszą emisją przeszedł pozytywnie weryfikację w TVP pod kątem ewentualnych zastrzeżeń prawnych i został dopuszczony do emisji - opisuje Szczepanik.

Pytania dotyczące tej sprawy wysłaliśmy też do centrum informacji TVP. Na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

TVP, tak jak wszyscy nadawcy, przed rozpoczęciem emisji reklam weryfikuje je pod kątem zgodności z prawem. Z kolei spoty pokazywane w ramach bezpłatnego czasu dla akcji społecznych ocenia dodatkowo Komisja ds. Kampanii Społecznych TVP. W listopadzie 2014 roku nie zgodziła się na pokazywanie spotu „Dość olewania” z kampanii „Obywatele decydują”, uzasadniając, że bazuje on na negatywnych emocjach oraz wulgarnych skojarzeniach. Spot wyemitowały natomiast m.in. Polsat News, RMF FM i Radio Kielce.

Z kolei we wrześniu 2011 roku żaden z trzech największych nadawców telewizyjnych nie zaakceptował do emisji jednego ze spotów reklamujących debiutującą wtedy na rynku „Gazetę Polską Codziennie”. Oceniono, że może on naruszać Kodeks wyborczy.

Tegoroczny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się w najbliższą niedzielę. Po raz pierwszy od wielu lat nie będzie go transmitować przede wszystkim Telewizja Polska, tylko Grupa TVN. Jerzy Owsiak występuje w reklamach niektórych firm wspierających WOŚP m.in. w obecnej kampanii Play.