TVP1 liderem w naziemnej telewizji cyfrowej. Polsat Sport News stracił najwięcej

Pozycja lidera oglądalności w naziemnej telewizji cyfrowej w czerwcu br. należała do TVP1. Większość kanałów zanotowała spadki udziałów w rynku, najwięcej stracił Polsat Sport News. Na przeciwnym biegunie znalazła się TVP Rozrywka.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W czerwcu 2014 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową na pozycji lidera oglądalności utrzymała się TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do czerwca 2013 roku zmniejszył się jednak o 18,21 proc. i wyniósł 14,42 proc.

Drugie miejsce zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 14,28 proc., po spadku w skali roku o 4,35 proc. Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2, która rok wcześniej była czwarta. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 1,87 proc. i wyniósł 11,42 proc. Z kolei na czwartą lokatę spadła stacja TVN, której udział zmalał o 16,91 proc. do 10,27 proc.

Tuż za tzw. „wielką czwórką” uplasowała się stacja TVP Info, która w czerwcu br. miała 7,39 proc. udziału (rok wcześniej było to 6,52 proc.).

Największy spadek udziału w rankingu odnotował Polsat Sport News, który spadł z miejsca 15. na 23. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się bowiem o 48,28 proc. do 0,75 proc.

Natomiast największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 30,77 proc., pochwalić się mogła TVP Rozrywka, która awansowała z pozycji 16. na 14. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,70 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 w czerwcu 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,44 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 2,66 proc.

Drugie miejsce należało do TVN, którego udział spadł o 9,61 proc. do 11,38 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 10,84 proc., po spadku w skali roku o 5,33 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (10,17 proc.; wzrost o 3,99 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała spadek o 13,85 proc. do 7,03 proc. Oczko niżej znalazł się siostrzany kanał Puls 2, który rok wcześniej był ósmy (4,66 proc. udziału; do góry o 6,64 proc.).

Największym wzrostem w tej grupie wiekowej pochwalić się mogła TTV, której udział poszedł do góry o 34,89 proc. do 3,75 proc. Z kolei największy spadek (o 46,02 proc. do 0,61 proc.) również i tutaj odnotował Polsat Sport News.

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online