Cennikowe wydatki reklamowe (bez rabatów i uwzględnienia internetu) firm ubezpieczeniowych od stycznia do sierpnia br. wyniosły 210,81 mln zł, o 24,97 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 10,6 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Zdecydowanie największym reklamodawcą w tej branży jest PZU, przy czy jego wydatki wyraźnie zmalały - o 13,71 mln zł, czyli o 26,8 proc. Przypomnijmy, ze w maju br. ambasadorem reklamowym firmy został Marcin Dorociński, zastępując w tej roli Kapitana NoStresa (więcej na ten temat). Latem ubezpieczyciel zaczął dużą kampanię społeczną „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” (zobacz szczegóły).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koda-opel-i-volkswagen-najmocniej-reklamowymi-samochodami-w-dol-toyota-i-citroen-top-10 ##

Podobny spadek cennikowych wydatków reklamowych zanotowało AXA Direct - zmniejszyły się o 13,41 mln zł, czyli o 51,3 proc. O 4,96 mln zł (czyli o 24,4 proc. w dół) zmalał budżet Link4, który wiosną br. był reklamowany przez osoby znane z programów talent show (zobacz więcej). Przypomnijmy, że firma została w br. przejęta przez PZU, który jednak zapowiedział utrzymanie na rynku tej marki (więcej na ten temat).
ING TUnŻ zanotowało spadek wydatków o 2,85 mln zł (28,2 proc. w dół), a Liberty Direct - o 1,22 mln zł (5,9 proc. w dół). Ta druga firma właśnie zmieniła nazwę na Liberty Ubezpieczenia, czemu towarzyszy kampania z udziałem Bogusława Wołoszańskiego (zobacz szczegóły).
Za to cennikowy budżet 4Life Direct wzrósł w skali roku o 6,49 mln zł (to 32,6 proc. w górę). Wydatki Prudential Polska zwiększyły się o 1,26 mln zł (czyli o 10 proc.). Niewielkie wzrosty zanotowały również Proama (należąca do firmy Proama Ceska pojistovna) i AXA Życie, a swoją ofertę ubezpieczeniową zaczęła reklamować Poczta Polska (więcej na ten temat), wydając na to cennikowo 7 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/branza-agd-o-32-proc-wiecej-na-reklamy-liderami-bosch-siemens-i-amica-raport ##
Najważniejszym medium marketingowym dla ubezpieczycieli niezmiennie jest telewizja, przy czym nakłady na nią mocno zmalały - o 42,14 mln zł (czyli o 21,2 proc.). W efekcie udział telewizji we wszystkich wydatkach spadł z 84,3 do 74,3 proc.
Za to wydatki na reklamy w radiu potroiły się w skali roku - z 8,45 do 26,24 mln zł. Wzrosty nastąpiły też w gazetach (o 273,1 tys. zł, czyli 4,6 proc.), magazynach (o 1,84 mln zł, czyli 18 proc.) oraz kinach (o 141,3 tys. zł, czyli 2 proc.), natomiast wyraźnie zmalały na outdoorze (o 2,99 mln zł, a więc 56,9 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/coca-cola-tymbark-i-pepsi-z-mniejszymi-wydatkami-reklamowymi-w-gore-hortex-i-agros-nova-top-10 ##











