Ubezpieczyciele przenoszą budżety reklamowe z telewizji do radia. PZU, AXA i ING w dół - zyskało 4Life (TOP 10)

Od stycznia do sierpnia br. cennikowe wydatki reklamowe firm ubezpieczeniowych były o 10,6 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Mocno zmalały w telewizji, za to wzrosły w radiu. Wśród czołowych ubezpieczycieli duże spadki budżetów reklamowych zanotowały PZU, Link4, AXA Direct i ING TUnŻ, a wyraźny wzrost osiągnęło 4Life Direct.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Cennikowe wydatki reklamowe (bez rabatów i uwzględnienia internetu) firm ubezpieczeniowych od stycznia do sierpnia br. wyniosły 210,81 mln zł, o 24,97 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 10,6 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie największym reklamodawcą w tej branży jest PZU, przy czy jego wydatki wyraźnie zmalały - o 13,71 mln zł, czyli o 26,8 proc. Przypomnijmy, ze w maju br. ambasadorem reklamowym firmy został Marcin Dorociński, zastępując w tej roli Kapitana NoStresa (więcej na ten temat). Latem ubezpieczyciel zaczął dużą kampanię społeczną „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” (zobacz szczegóły).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koda-opel-i-volkswagen-najmocniej-reklamowymi-samochodami-w-dol-toyota-i-citroen-top-10 ## 

Podobny spadek cennikowych wydatków reklamowych zanotowało AXA Direct - zmniejszyły się o 13,41 mln zł, czyli o 51,3 proc. O 4,96 mln zł (czyli o 24,4 proc. w dół) zmalał budżet Link4, który wiosną br. był reklamowany przez osoby znane z programów talent show (zobacz więcej). Przypomnijmy, że firma została w br. przejęta przez PZU, który jednak zapowiedział utrzymanie na rynku tej marki (więcej na ten temat).

ING TUnŻ zanotowało spadek wydatków o 2,85 mln zł (28,2 proc. w dół), a Liberty Direct - o 1,22 mln zł (5,9 proc. w dół). Ta druga firma właśnie zmieniła nazwę na Liberty Ubezpieczenia, czemu towarzyszy kampania z udziałem Bogusława Wołoszańskiego (zobacz szczegóły).

Za to cennikowy budżet 4Life Direct wzrósł w skali roku o 6,49 mln zł (to 32,6 proc. w górę). Wydatki Prudential Polska zwiększyły się o 1,26 mln zł (czyli o 10 proc.). Niewielkie wzrosty zanotowały również Proama (należąca do firmy Proama Ceska pojistovna) i AXA Życie, a swoją ofertę ubezpieczeniową zaczęła reklamować Poczta Polska (więcej na ten temat), wydając na to cennikowo 7 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/branza-agd-o-32-proc-wiecej-na-reklamy-liderami-bosch-siemens-i-amica-raport ## 

Najważniejszym medium marketingowym dla ubezpieczycieli niezmiennie jest telewizja, przy czym nakłady na nią mocno zmalały - o 42,14 mln zł (czyli o 21,2 proc.). W efekcie udział telewizji we wszystkich wydatkach spadł z 84,3 do 74,3 proc.

Za to wydatki na reklamy w radiu potroiły się w skali roku - z 8,45 do 26,24 mln zł. Wzrosty nastąpiły też w gazetach (o 273,1 tys. zł, czyli 4,6 proc.), magazynach (o 1,84 mln zł, czyli 18 proc.) oraz kinach (o 141,3 tys. zł, czyli 2 proc.), natomiast wyraźnie zmalały na outdoorze (o 2,99 mln zł, a więc 56,9 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/coca-cola-tymbark-i-pepsi-z-mniejszymi-wydatkami-reklamowymi-w-gore-hortex-i-agros-nova-top-10 ## 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online