Udział „wielkiej czwórki” poniżej 40 proc. Najsłabsza w historii oglądalność TVP2

W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów awansował Polsat. Stacja ta niezmiennie była pierwsza w grupie komercyjnej. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział liderującego Polsatu w okresie od 13 do 19 czerwca 2016 roku zwiększył się o 0,52 pkt. proc. do 12,44 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie poszedł do góry o 1,15 pkt. proc. i wyniósł 10,49 proc.

Podium uzupełnia TVP1, która tydzień wcześniej była pierwsza. Wynik tej stacji to 10,28 proc. (spadek o 2,04 proc.). Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2, która zanotowała najniższy tygodniowy udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce (6,35 proc.; w dół o 2,22 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 42,15 proc. do 39,56 proc.

W pierwszej piątce znalazł się jeszcze kanał TVN24 (3,83 proc.; w dół o 0,11 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Stacja ta zwiększyła udział o 0,08 pkt. proc. do 14,45 proc. Drugą lokatę zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 12,42 proc., po wzroście o 0,99 pkt. proc.

Na ostatniej pozycji podium znalazła się Jedynka - udział tej stacji wyniósł 7,66 proc. (w dół o 1,79 pkt. proc.) Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Dwójka, która również w tym ujęciu miała najniższy udział w historii (w dół o 1,87 pkt. proc. do 5,47 proc.).

grafika

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziła transmisja meczu Polska-Niemcy w ramach Euro 2016, którą 16 czerwca na antenie TVP1 oglądało 7,93 mln widzów.

To samo spotkanie pokazywał również Polsat, gdzie śledziło je 5,48 mln osób. W rankingu top 20 programów pozycja ta była druga - zobacz szczegółowe dane meczu Polska-Niemcy.

Na trzecim miejscu znalazło się studio przed meczem Polaków z Niemcami, które do Jedynki przyciągnęło średnio 3,33 mln widzów.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 14 czerwca obejrzało 3,13 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 2,30 mln widzów (emisja 15 czerwca). Więcej, bo 2,87 mln oglądających miał „Teleexpress” z 17 czerwca.

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 13.06.2016 - 19.06.2016 - grupa 4+

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 13.06.2016 - 19.06.2016 - grupa 16-49

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski