WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Internetowe reality-show Dzikowskich nie przyciągnie marek, za to może skrzywdzić dzieci (opinie)

Wirtualna Polska z 223,5 mln zł wpływów i 6,3 mln zł zysku, więcej z reklam oraz na usługi obce i wynagrodzenia

2015-11-16 A A A KOMENTARZE: 16 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W trzech kwartałach br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 223,52 mln zł przychodów ze sprzedaży, w tym 212,6 mln ze sprzedaży reklam. Zysk netto spółki wyniósł 6,33 mln zł, przy czym w samym trzecim kwartale była to strata w wysokości 3,26 mln zł. Firma najwięcej wydaje na usługi obce i wynagrodzenia dla pracowników.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

Od stycznia do września br. wpływy Wirtualnej Polski ze sprzedaży były o prawie 70 proc. wyższe niż rok wcześniej (wzrost ze 131,6 mln zł do 223,52 mln zł), natomiast zysk netto zwiększył się w skali roku prawie ośmiokrotnie (z 832 tys. zł do 6,33 mln zł).

W samym trzecim kwartale spółka zanotowała 78,25 mln zł przychodów (49,5 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 3,26 mln zł straty netto (wobec 770 tys. zł zysku w trzecim kwartale ub.r.).

Wzrost w trzecim kwartale bieżącego roku był o wiele trudniejszy do osiągnięcia od wcześniejszych, gdyż jest odnoszony do wysokiej, zeszłorocznej bazy, która po raz pierwszy uwzględnia już synergie z połączenia WP i o2 - komentuje Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding. Ponadto wydawca podniósł, ze względu na jej lepsze od prognozowanych wyniki finansowe w br., wycenę 49 proc. udziałów spółki Domodi (51 proc. kupił we wrześniu ub.r.), które prawdopodobnie przejmie w najbliższych latach. Z tego tytułu zapisał w trzecim kwartale br. 11,5 mln zł dodatkowych kosztów. 

Zaznaczmy, że od debiutu giełdowego w maju br. Wirtualna Polska Holding przeprowadziła kolejne przejęcia. Pod koniec maja kupiła za 4 mln zł serwisy radiowe Open.fm i Polskastacja.pl, w czerwcu - za ok. 20 mln zł Grupę NextWeb Media, we wrześniu - za 12,5 mln zł porównywarki ofert finansowych Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl, a na początku października - za 11,3 mln zł agregator odzieżowy Allani.


Jeśli do zeszłorocznych wyników Wirtualna Polska Holding dodać pro forma dane przejętych przez nią pod koniec ub.r. Domodi i Grupy Money.pl, wzrosty wpływów spółki ze sprzedaży są dużo niższe, natomiast wzrost EBITDA i wynik netto w trzech kwartałach - zdecydowanie wyższy.


W trzech kwartałach br. wpływy Wirtualnej Polski ze sprzedaży usług reklamowych wyniosły 212,58 mln zł (z czego 185,68 mln zł z transakcji gotówkowych), co stanowiło 95,1 proc. wszystkich przychodów spółki ze sprzedaży. W skali roku wpływy z reklam zwiększyły się o 74,8 proc. Sprzedaż krajowa osiągnęła wartość 185,11 mln zł.

- Przychody reklamowe procentowo najmocniej wzrosły w segmencie mobilnym i wideo, a wolumenowo w displayu - informuje Elżbieta Bujniewicz-Belka, członek zarządu i dyrektor finansowa Wirtualna Polska Holding. Spółka nie podaje, ile konkretnie wynosiły udziały wpływów z poszczególnych typów reklam.

Rok do roku mocno wzrosły też główne koszty spółki: na pozostałe usługi obce oraz wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników. W ujęciu trzech kwartałów te pierwsze zwiększyły się z 32,19 mln zł do 72,36 mln zł, a drugie - z 41,92 mln zł do 71,23 mln zł.

Jak poinformowała Elżbieta Bujniewicz-Belka, jeśli chodzi o usługi obce najbardziej w skali roku wzrosły wydatki na pozyskiwanie leadów w serwisach e-commerce oraz zakup treści (przede wszystkim wideo).  

Na koniec września br. zobowiązania długoterminowe spółki wynosiły 226,4 mln zł, o 22,8 mln zł mniej niż na koniec ub.r. Ich największą część stanowiły kredyty, pożyczki i leasingi, których wartość zmalała w tym okresie z 200,6 mln zł do 150,9 mln zł, m.in. dzięki spłacie 20 mln zł kredytu środkami pozyskanymi z debiutu giełdowego.

Zobowiązania krótkoterminowe na koniec września wynosiły 91,4 mln zł, wobec 77 mln zł na koniec ub.r., co spółka uzasadnia przeprowadzonym wiosną br. refinansowaniem swojego zadłużenia, wiążącym się ze wzrostem krótkoterminowej części kredytu i szybszym harmonogramem spłat.

W sumie zadłużenie Wirtualnej Polski wynikające z kredytu na koniec trzeciego kwartału wynosiło 184 mln zł. Jednocześnie spółka miała 82,5 mln wolnych środków na rachunkach bankowych.

Autor: tw

Wiecej informacji: Wirtualna Polska, reklama internetowa

Komentarze (16) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia