SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wirtualna Polska za 84 mln zł kupuje Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl

Wirtualna Polska Holding zawarła umowę kupna 100 proc. udziałów spółki Enovatis, właściciela serwisów Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl. Wartość transakcji, będącej kolejną akwizycją WP w segmencie e-commerce, to 83,57 mln zł.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding Article

- Inwestycja w segment turystyczny świetnie wpisuje się w naszą filozofię wspomagania Polaków w ich decyzjach konsumenckich, w tym przypadku dotyczących wyboru biura podróży i miejsca spędzania wolnego czasu. Jesteśmy pod wrażeniem sukcesów rynkowych spółki w ostatnich latach, za którymi stoi 150-osobowy zespół Enovatis - uzasadnia to przejęcie Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski Holding. - Zakup Enovatis to największa transakcja od połączenia Wirtualnej Polski i Grupy o2. Znacząco zbliża nas do przyjętego wówczas strategicznego celu, jakim jest osiągnięcie 50 proc. przychodów i EBITDA Grupy z rynku e-commerce - podkreśla.

Transakcja zostanie sfinalizowana do 11 stycznia. Wirtualna Polska Holding 33,57 mln zł na jej realizację ma ze środków pozyskanych z debiutu giełdowego w maju br., a 50 mln zł - z kredytu bankowego.

Enovatis jest właścicielem witryn Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl, na których oferowane są różne rodzaje usług turystycznych: sprzedaż pakietowych wyjazdów, ubezpieczeń i biletów lotniczych oraz pośrednictwo w rezerwacji miejsc hotelowych w Polsce i na świecie. Firma współpracuje na stałe z kilkudziesięcioma partnerami, m.in. czołowymi biurami podróży, takimi jak Itaka, Rainbow, Exim Tours, Wezyr Holidays, Neckermann i Sun&Fun. Zatrudnia ponad 150 osób w gdańskiej centrali, ma m.in. call center pracujące 7 dni w tygodniu. W październiku br. Wakacje.pl odwiedziło 197,4 tys. użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych), a w czerwcu br. - 531,1 tys.

- Komplementarność usług, uszczelnienie kanałów sprzedaży i wprowadzenie standardów funkcjonujących z powodzeniem w innych branżach miało niebagatelny wpływ na wzrost liczby kupujących. W 2014 roku firma obsłużyła 105 tysięcy klientów, co dało jej pierwszą pozycję na rynku agencyjnym w Polsce - podkreśla Piotr Siudak, prezes Enovatis.

- Inwestujemy w segment o silnych napędach rynkowych wspieranych megatrendami bogacenia się społeczeństwa, wzrostu częstotliwości wyjazdów urlopowych i aktywności turystycznej mieszkańców mniejszych miejscowości. W szybkim tempie zwiększa się skłonność i zaufanie Polaków do e-shoppingu - dodaje Grzegorz Czapski, VP corporate development w Grupie Wirtualna Polska. - Zgodnie z prognozami rynek OTA w Polsce będzie rósł w tempie ok 15-17 proc., a skuteczność operacyjna i siła marki Wakacje.pl skutkuje zwiększaniem udziału Enovatis w tym rynku - przekonuje.

Jest to kolejne przejęcie zrealizowane przez Wirtualną Polskę Holding od debiutu na giełdzie. Pod koniec maja firma kupiła za 4 mln zł serwisy radiowe Open.fm i Polskastacja.pl, w czerwcu - za ok. 20 mln zł Grupę NextWeb Media, we wrześniu - za 12,5 mln zł porównywarki ofert finansowych Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl, a na początku października - za 11,3 mln zł agregator odzieżowy Allani.

W pierwszych trzech kwartałach br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 223,52 mln zł przychodów ze sprzedaży i 6,33 mln zł zysku netto, na koniec tego okresu miała 184 mln zł zadłużenia i 82,5 mln wolnych środków.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska za 84 mln zł kupuje Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zgred
Ostro
4 2
odpowiedź
User
Mrowa378
#SUPER BYŁO BY JABY TAK WP.PL ZROBIŁO Z NASZĄ-KLASĄ TO BYŁOBY COŚ BO TEN PORTAL ONET JEST DO NICZEGO!
1 1
odpowiedź
User
Mrowa378
#Jakby WP. PL kupiłoby nk to byłoby naprawde coś !
3 6
odpowiedź
User
Tarpan
Szkoda ekipy z turystyka.wp.pl
6 6
odpowiedź
User
sdf
Nigdy nie słyszałem o tych serwisach, ale gratuluję (sprzedawcom).
11 2
odpowiedź
User
.
A w onecie dalej spia i tworza kolejne stanowiska, ktorych nazwa nie miesci sie na wizytowce.
14 3
odpowiedź
User
borze
WP ma na głowie inwestorów i musi wydać ileś tam milionów. Szczęściarze sią załapią, siurki i cieniasy odpadną. Dlaczego plujecie na WP? Realizują swoje działania.
5 5
odpowiedź
User
Ja
Niezle, 84 mln na nic nie znaczące serwisy których nikt nie zna...
12 2
odpowiedź
User
rego
WP.pl miało wzorem Onetu inwestować w lokalne informacje. Szukali dziennikarzy chyba już ze dwa razy. Efekt np. njusy ze Śląska aktualizowane są raz na tydzień :) i to dzięki depeszom PAPowiskim.... Pełna profeska.
9 0
odpowiedź
User
MarkiMark
No to kolejny segment w MegaPanelu dla WP - gratulacje. A onet? A co to?
3 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing