0,01 proc. prowizji w ofertach dla kancelarii premiera. To 123 zł za rok pracy

W trwającym przetargu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na usługi reklamowe w social mediach zgłosiło się 8 agencji. Trzy z nich zaproponowały 0,01 proc. prowizji za obsługę, co oznacza, że będą pracować przez cały rok za jedynie 123 zł - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
0,01 proc. prowizji w ofertach dla kancelarii premiera. To 123 zł za rok pracy
KPRM

Przetarg kancelarii premiera dotyczy zakupu reklam w mediach społecznościowych na potrzeby kampanii przez nią realizowanych. Roczny budżet na te działania wynosi 1,23 mln zł.

Zaplanowano 6 kampanii o budżetach: 10 tys. zł, 50 tys. zł, 100 tys., zł, 200 tys. zł, 300 tys. zł i 500 tys. zł (kwoty netto, bez VAT)

W odpowiedzi na przetarg wpłynęło 8 ofert. Każda z agencji w ofercie składała propozycję prowizji za obsługę dla każdej z kampanii. 

Euvic Media oczekuje 0,01 proc. prowizji od obsługi każdej z kampanii, podobne stawki podała agencja Mastermind Media (zarobią więc na rocznej obsłudze po 123 zł!), Sigma Bis - 0,15 proc. w każdym przypadku (łącznie przez rok zarobi  ok.1845 zł), a Aplan Media - 5,9 proc. dla każdej z kampanii (czyli zarobi przez rok 72 570 zł). 

Agencja Novem zaproponowała następujące progi prowizyjne: 5 proc. 3,5 proc., 1,4 proc., 1,25 proc., 1,25 proc. i 1,2 proc. (czyli zarobi przez rok 19 557 zł)

CreativeHarder z kolei proponuje: 13,5 proc., 11 proc., 10 proc., 9 proc., 9 proc., 9 proc. (a więc zarobi na rocznej obsłudze 131 425,50 zł). Stawki Five Media wynoszą: 1,34 proc., 0,27 proc., 0,13 proc., 0,07 proc., 0,04 proc. i 0,03 proc. (łączne wynagrodzenie wyniesie 995 zł)

Agencja Zyskowni oczekuje z kolei prowizji w wysokościach: 20 proc., 20 proc., 0,1 proc., 0,01 proc., 0,01 proc. i 0,01 proc. (otrzyma przez rok 15 006 zł).

Agencje proponują tak niskie stawki prowizji za obsługę w przetargu, by zdobyć zlecenie KPRM. Tak jak wielokrotnie już pisaliśmy - prowizja nie jest jedynym źródłem ich dochodów. Dodatkowe przychody agencje generują m.in. dzięki tzw. kick-backom oraz inventory media

Celem zaplanowanych przez kancelarię premiera kampanii będzie informowanie o działaniach rządu, programach rządowych, zmianach przepisów prawnych oraz prezentacji zmian i rozwiązań dla poszczególnych grup społecznych i beneficjentów tych programów. Działania te mają być realizowane m.in. na Facebooku, platformie X, Instagramie, YouTube, LinkedIn, Pintereście, platformie Adform, Google Display Network. Każda kampania będzie prowadzona w mediach społecznościowych z wykorzystaniem profili KPRM. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"