Średnia widownia trzech pierwszych odcinków czternastej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanych w soboty o godz. 20.35, w okresie od 12 do 26 września br.) wyniosła 1,37 mln osób. Przełożyło się to na 10,47 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,33 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,99 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtuanemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził odcinek z 26 września - śledziło go 1,46 mln osób.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-lesniczowka-tvp1-6-sezon-stracil-widzow,7170461074843777a ##
TVP1 w paśmie nadawania „Komisarza Alexa” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym czasie jest TVP2, która emituje wówczas „Ameryka da się lubić” i „The Voice of Poland”, a udział stacji wynosi 10,72 proc. Trzecie miejsce zajmuje Polsat (gł. filmy fabularne; 8,41 proc.), a czwarte - TVN (pasmo filmowe; 7,24 proc.).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka zajmuje miejsce czwarte.

„Komisarz Alex” oparty jest na niemiecko-austriackiej produkcji zatytułowanej „Komisarz Rex”, producentem wykonawczym polskiej wersji jest spółka Water Color Studio.
Czternasty sezon wystartował 29 lutego br., ale po emisji siedmiu odcinków produkcja została przerwana z powodu pandemii COVID-19.











