1,84 mld USD na reklamy w Super Bowl

W ciągu ostatnich 20 lat, 200 różnych reklamodawców przeznaczyło wsumie 1,84 miliarda dolarów na reklamy w trakcie telewizyjnychrelacji z Super Bowl - finału zawodowej ligi futboluamerykańskiego.

km
km
Udostępnij artykuł:

Super Bowl to największe telewizyjne wydarzenie za oceanem. Coroku przyciąga ono przed ekrany rzesze telewidzów, a nadawane wjego trakcie spoty reklamowe są oprócz sportowej rywalizacjinajczęstszym tematem spekulacji i przewidywań.

W latach 1988 - 2007, pięciu czołowych reklamodawców Super Bowlprzeznaczyło na reklamy w sumie 659 milionów dolarów. Liderem sątutaj firmy Anheuser Bush i Pepsico, które umieszczały swoje spotykażdego roku i wydały na nie odpowiednio 274,2 i 192,8 milionadolarów - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na danefirmy badawczej TNS Media Intelligence. Pierwszą piątkęuzupełniają: General Motors (15-krotny reklamodawca, 77,1 mln USDwydanych na reklamy), Time Warner (11-krotny reklamodawca, 63,4 mlnUSD) oraz Walt Disney (8-krotny reklamodawca, 51,5 mln USD).

W ciągu ostatnich 20 lat, koszt jednego spotu wzrósł bliskoczterokrotnie. W 2006 roku 30-sekundowa reklama kosztowała 2,5miliona, ale rok później cena spadła do 2,4 miliona dolarów. Wbieżącym roku transmisję z wydarzenia przeprowadzi stacja Fox,która według doniesień za każdy spot żąda już 2,7 milionadolarów.

Jak wysokie są to stawki, niech świadczy fakt, że w porównaniudo przeciętnego kosztu komercyjnego czasu telewizyjnego w tzw.primetime, reklamy w trakcie Super Bowl są 17-18 razy droższe.

źródło: Marketing Charts

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+