10 mln osób śledziło ogłoszenie sondażowych wyniki wyborów

Średnio niemal 10 mln widzów oglądało na dziesięciu kanałach ogłoszenie sondażowych wyników parlamentarnych podczas niedzielnych wieczorów wyborczych. Najwięcej osób śledziło specjalny program emitowany w TVP1.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

Między godz. 21.00 a 21.04, gdy TVP1, TVP Info, TVP Polonia, Polsat, Polsat News, Polsat News 2, TVN24, TVN24 Biznes i Świat, a także Superstacja i TV Republika, przedstawiały wyniki badania exit poll zrealizowanego przez Ipsos, kanały te oglądało łącznie  9,81 mln widzów. Ich średni udział w rynku wyniósł 54,24 proc. w grupie 4+ i 44,33 proc. w grupie komercyjnej  - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów ogłoszenie sondażowych wyników oglądało w TVP1 (3,36 mln osób), na drugim miejscu był kanał TVP Info (1,88 mln), trzeci był zaś Polsat (1,7 mln), który pokazał je w przerwie show „Tylko muzyka”. Najmniej widzów miała Superstacja, gdzie program specjalny miał o tej porze tylko 23 tys. oglądających.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sondaze-przedwyborcze-trafnie-prognozowaly-wyniki-glosowania-skok-poparcia-partii-razem-po-debacie ##

Spośród programów poświęconych wynikom wyborów największą popularnością cieszył się „Wieczór wyborczy” nadawany od 20.55 do 23.30 w TVP1. Program prowadzony przez Piotra Kraśkę i Dianę Rudnik, obejrzało średnio 2,29 mln osób przy udziale wynoszącym 16,59 proc. Równolegle nadawano go w TVP Polonia, gdzie miał 202 tys. widzów. Program specjalny Telewizji Polskiej w całości, czyli od 20.30 do 1.36 w nocy, emitował też kanał informacyjny TVP Info. Tam oglądało go średnio 980 tys. widzów.

Krótkie wejście antenowe z wynikami na antenie Polsatu zgromadziło 1,67 mln widzów (udział wyniósł 9,27 proc.), zaś program specjalny „Polska wybiera” emitowany tam od 22.00 do 23.44 zanotował oglądalność na poziomie 630 tys. widzów. Całe pasmo pod tym tytułem, pokazywane od 20.30 do 0.45 w nocy, zgromadziło 270 tys. widzów w Polsat News oraz 100 tys. w Polsat News 2. Wieczór wyborczy Polsatu prowadzili Dorota Gawryluk i Jarosław Gugała

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/badanie-exit-poll-w-wyborach-parlamentarnych-jak-przebiega ##

Prowadzony głównie przez Justynę Pochanke „Czas decyzji”, który można było oglądać w TVN24 od 20.45 do 1.44 w nocy, przyciągnął przed ekrany średnio 650 tys. widzów (dane dotyczą już pasma z kulisami nadawanego od 20.00). Natomiast część wieczornego bloku, emitowana równolegle w TVN24 Biznes i Świat, miała 140 tys. widzów.

„Wieczór wyborczy Telewizji Republika”, która nie współfinansowała badania exit poll, zanotował oglądalność na poziomie 40 tys. oglądających. Emitowany on był od 20.44 do 2.00 w nocy.

 

Według uaktualnionego badania late poll, zrealizowanego przez Ipsos dla TVP, TVN i Polsatu, wybory wygrało Prawo i Sprawiedliwość z poparciem 37,7 proc. głosów. Drugie miejsce zajęła Platforma Obywatelska, uzyskując 23,6 proc. głosów. Kolejne pozycje należały do komitetów Kukiz’15 (8,7 proc.), .Nowoczesna (7,7 proc.) i PSL (5,2 proc.). Pod progiem znalazły się: Zjednoczona Lewica (7,5 proc.), KORWiN (4,9 proc.) i Razem (3,9 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"