Według Sensor Tower, konsumenci na całym świecie w całym 2021 roku przeznaczą na aplikację mobilną w sumie ok. 133 mld USD. To o 19,7 proc. więcej niż w roku 2020 (111,1 mld USD).
W przypadku App Store firmy Apple nakłady konsumentów mają wzrosnąć rok do roku o 17,7 proc., do 85,1 mld USD. Tymczasem dla sklepu Google Play prognozowany jest wzrost o 23,5 proc., do 47,9 mld USD.

Biorąc pod uwagę oba sklepy z aplikacjami razem, wykluczając gry, najwięcej przychodu generuje TikTok. Jest on również liderem w samym App Store, podczas gdy w Google Play rządzi Google One.
Podobnie wygląda sytuacja jeśli chodzi o liczbę pobrań. TikTok wygrywa na obu platformach łącznie i w samym App Store, ale w Google Play prowadzi Facebook.

Analitycy Sensor Tower szacują także, że wydatki konsumentów na mobilne gry wzrosną w tym roku o 12,6 proc., do 89,6 mld USD.
Gry cały czas odpowiadają za zdecydowaną większość przychodu generowanego przez sklepy z aplikacjami. Ich udział wynosi 61,5 proc. w App Store i 78 proc. w Google Play.
Mobilni gracze mają w tym roku wydać 52,3 mld USD na gry w App Store i 37,3 mld USD na gry w Google Play. Wzrosty rok do roku to odpowiednio 9,9 proc. i 16,6 proc.

Ogółem największy przychód generuje gra PUBG Mobile. W App Store jest to Honor of Kings, a w Google Play - Coin Master.
Z kolei jeśli chodzi o liczbę pobrań, ogółem i w Google Play wygrywa Garena Free Fire, podczas gdy w App Store - PUBG Mobile.











