15 tys. chętnych do testowania produktów Aldi, Sonia Bohosiewicz w kampanii

Sieć sklepów Aldi rozpoczęła kolejny etap kampanii marketingowej polegający na testowaniu produktów marek własnych. Gospodarzem Wielkiego Testu Aldi jest aktorka Sonia Bohosiewicz, zaś testerzy, wyłonieni z grona klientów, stają się naturalnymi ambasadorami sieci.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
15 tys. chętnych do testowania produktów Aldi, Sonia Bohosiewicz w kampanii

Od września Aldi prowadzi ogólnopolską kampanię pod hasłem „ Raz Aldi, Zawsze Aldi”, które jest nowym sloganem marki. Jej bohaterami są wybrane produkty marki własnej, do których testowania sieć zaprasza w kolejnym etapie swojej kampanii.

„Masz ochotę spróbować produktów Aldi? Weź udział w Wielkim Teście Aldi i zostań ambasadorem sieci” - zachęca na stronie zawszeAldi.pl Sonia Bohosiewicz, aktorka i gospodyni testu, która wspiera i inspiruje ambasadorów.

Akcja składa się z sześciu etapów, a w każdym z nich wyłaniani są testerzy, którzy otrzymują paczki z wybranymi produktami marki własnej Aldi. Ich opinie pozwalają poznać walory produktów, są też wiarygodnym przekazem, wykorzystywanym w komunikacji zewnętrznej sieci. Zgłoszenia przyjmowane są poprzez stronę zawszeAldi.pl.

- Idea jest prosta i trafiająca w samo sedno - wiemy już, że unikatowe artykuły najwyższej jakości i w atrakcyjnej cenie są naszą siłą i po nie klienci chętnie wracają. Pokazały nam to badania, które przeprowadziliśmy przed wdrożeniem kampanii. Teraz chcemy pogłębić wiedzę klientów i rozkochać ich jeszcze bardziej w naszych produktach tak, by w myśl nowego sloganu „Raz Aldi, Zawsze Aldi”, kupując je u nas raz, wracali już zawsze - mówi Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu i komunikacji Aldi w Polsce. - Dbałość o satysfakcję naszych konsumentów zawsze była w centrum działań Aldi, dlatego postanowiliśmy zapytać o ich preferencje produktowe. Chcemy poznać ich jeszcze lepiej, by wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i nieustająco ulepszać się dla nich. Zakończyliśmy etap komunikacji wizerunkowej i rozpoczynamy komunikację produktową, dlatego w naszych przekazach będziemy wykorzystywali najciekawsze opinie testerów - ambasadorów - dodaje Barańska.

W pierwszym etapie testów sieć przygotowała dwa rodzaje paczek. W 200 z nich były tzw. produkty suche: Kakao Schovit, Wafle holenderskie, Makaron 5-jajeczny premium wstążki, Kawa ziarnista Moreno CaffèCrema, Czekolada Orzechowa z okienkiem Château.

grafika

Drugi rodzaj stanowiły paczki z tzw. łańcuchem zimna, a w nich znalazły się jogurt z owocami i musli z łyżeczką, serek twarogowy kremowy w wiaderku, Smoothie PureFruit o smaku mango-marakuja, Salami międzynarodowe Tremondi, Ser duński HavartiHofburger. Paczek z łańcuchem zimna było 100. Testy pozwoliły zebrać od 80 do 150 opinii dla każdego z produktów.Do kolejnego etapu przygotowano 400 paczek, które właśnie trafiają do rąk ambasadorów. Znalazły się w nich Sok PureFruit, Czekolada Moser Roth, Śliwki Suszone TraderJoe’s, Oliwa z oliwek GUT BIO, Pieczywo do wypieku Goldähren.

Dotychczas zgłosiło się 15 tys. chętnych do testowania produktów marki własnej Aldi.  Firma podkreśla, że testy są cykliczne i będą odbywały się w kolejnych miesiącach, dlatego wszyscy, którzy zgłosili się i nie zostali wyłonieni w pierwszym etapie nadal mają szansę otrzymać paczki przy kolejnych naborach.

Kampania marketingowa Aldi rozpoczęła się we wrześniu od działań wizerunkowych skupionych wokół hasła „ Raz Aldi, Zawsze Aldi”, jej kolejnym etapem jest komunikacja produktowa oparta o wyniki Wielkiego Testu Aldi, prowadzona w lekkim, swobodnym tonie, z przymrużeniem oka i poczuciem humoru. Wykorzystane nośniki reklamowe obejmują billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe. Gospodynią Wielkiego Testu Aldi  jest aktorka Sonia Bohosiewicz, która osobiście wręcza paczki wybranym ambasadorom.

Za opracowanie i wdrożenie koncepcji oraz kreacji odpowiada agencja Scholz&Friends, zakupem mediów zajął się dom mediowy U2 Media (radio, prasa, outdoor) i agencjaBooost (internet). Wszystkie działania online’owe oraz prowadzenie profilu Aldi w social mediach powierzono agencji The Digitals.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"