163 mld USD na reklamę w telewizji w 2012 r.

Globalne nakłady na telewizyjną reklamę wzrosły w 2011 roku o 3,5 proc., do 154 miliardów dolarów - szacuje Digital TV Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma badawcza prognozuje, że w roku 2012 wartość rynku telewizyjnej reklamy zwiększy się o 5,4 proc., do 163 miliardów dolarów. Do wzrostu w głównej mierze mają się przyczynić wybory prezydenckie w USA, igrzyska olimpijskie w Londynie oraz Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie.

Z kolei w 2017 roku globalne wydatki na reklamę w telewizji mają sięgnąć 214 miliardów dolarów, czyli prawie 39 proc. więcej (lub 60 mld USD) niż w roku 2011. W tym samym czasie telewizja ma zwiększyć swój udział w całkowitych nakładach na reklamę z 41,6 do 44,1 proc.

W najbliższych sześciu latach na liście 10 państw, w których przeznacza się najwięcej pieniędzy na telewizyjną reklamę, nie pojawi się żaden nowy kraj. Zajdą za to zmiany w kolejności: Chiny odbiorą drugie miejsce Japonii (w 2013 r.), Brazylia wyprzedzi Niemcy, a Rosja przeskoczy Francję.

grafika

Ze wspomnianych 60 miliardów dolarów, o jakie w latach 2011-2017 urosną wydatki na reklamę w telewizji, 21 miliardów dolarów będzie pochodzić z USA, 7 miliardów dolarów z Chin, a 4 miliardy dolarów z Brazylii.

W ujęciu procentowym najwyższy wzrost zostanie odnotowany w Argentynie, Indiach i na Ukrainie. Na kolejnych pięciu rynkach tempo wzrostu przekroczy poziom 60 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online