17 polskich nagród w Golden Drum: DDB z Grand Prix i 3 złotami za reklamę McDonald’s

Na festiwalu Golden Drum w Portorożu polskie firmy zdobyły 17 nagród: 10 w kategorii Single Channels i 7 w kategorii Multi Channels. Grand Prix za projekt „Rozkład jazdy” dla McDonald’s otrzymała DDB Warszawa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

„Rozkład jazdy” w podkategorii direct marketingowej kategorii Multi Channels (obejmującej kampanie zrealizowane w kilku kanałach komunikacji) zdobył nie tylko Grand Prix, lecz również Złoty Bęben. Dodatkowo projektowi przyznano dwa Złote Bębny w dwóch podkategoriach Single Channels (obejmującej kampanie zrealizowane w jednym kanale komunikacji): outdoorowej oraz nowych i innowacyjnych kampanii. Głównie dzięki tym wyróżnieniom DDB Warszawa znalazła się w piątce najbardziej nagrodzonych agencji w Golden Drum.

Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu „Rozkład jazdy” został nagrodzony dwoma Srebrnymi Lwami na festiwalu Cannes Lions (przeczytaj o tym więcej), a także złotem i srebrem w konkursie KTR (więcej na ten temat).

W innych podkategoriach Multi Channels trzy Srebrne Bębny zdobyła Young & Rubicam, a dwa - Hypermedia Isobar. Young & Rubicam została wyróżniona w kategorii cyfrowej za kampanię dla Empiku zachęcającą do czytania książek, w kategorrii PR za projekt „Doping TV”, a w kategorii eventowej za kamapanię „Gun Shot” dla Amnesty International. Hypermedia Isobar obie nagrody - w podkategoriach eventowej i kampanii innowacyjnych - otrzymała za projekt „Usłysz dźwięk” przygotowany dla Polskiego Radia.

Z kolei w kategorii Single Channels cztery Srebrne Bębny zdobyła Leo Burnett Warszawa: w podkategorii designowej za „Kalendarz współczucia” dla Amnesty International, w podkategorii nowych i innowacyjnych - za projekt „Captcha” dla Amnesty International oraz dwie nagrody - w podkategoriach cyfrowej i mobilnej - za kampanię „Jeep in” dla marki Jeep.

DDB Warszawa otrzymała też Złoty Bęben w podkategorii radiowej za reklamę „Budzik” McDonald’s. Havas Worldwide (do niedawna funkcjonująca pod nazwą Euro RSCG Warsaw) dostała dwa Srebrne Bębny - w podkategoriach outdoorowej oraz nowych i innowacyjnych kampanii - za reklamę „Bluzeczka” płynu do prania Woolite z portfolio Reckitt Benckiser. Natomiast Srebrny Bęben w podkategorii designowej zdobyła Grey Worldwide Warszawa za „Zestaw dla dorosłych” dla marki Taboo.

Ponadto Małgorzata Pietralik z Scholz & Friends zajęła drugie miejscie, a Małgorzata Nierodzińska z Leo Burnett trzecią lokatę w dodatkowym konkursie Piran Portorose Poster Award.

Ogółem najwięcej nagród w tegorocznym Golden Drum zdobyła rosyjska agencja Look at Media, która otrzymała za to Złotą Różę. Natomiast siecią reklamową roku została Leo Burnett.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela