17 tys. mniej nośników reklamy zewnętrznej. Najwięcej w Warszawie oraz w ofercie AMS i Ströera

Na koniec ub.r. było w Polsce 67,4 tys. nośników reklamy zewnętrznej, z czego 21,4 tys. w Warszawie, a po 6-7 tys. w Krakowie i na Górnym Śląsku. W ciągu roku obyło 17,5 tys. nośników, przede wszystkim małego formatu. AMS ma w swojej ofercie 28,5 tys. nośników, a Ströer - 13 tys.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dokładnie 67 405 nośników należało na koniec ub.r. do 19 firm, które przekazały swoje statystyki Izbie Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Jest to o 17 462 mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 20,6 proc.

Zdecydowanie najbardziej zmalała liczba nośników małego rozmiaru - z 30,9 do 15,8 tys., czyli o 49 proc. Ubyło również 1,7 tys. standardowych tablic 12-metrowych (to spadek o 11,4 proc.). Wzrosła natomiast liczba frontlightów 12 x 4 m (o 23, czyli 2,3 proc.) i 9-metrowych backlightów scroll (o 61, czyli 8,6 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-zewnetrzna-wyszla-na-plus-w-iv-kwartale-2014-r ##

- Pamiętać trzeba o zmianach jakościowych polskiego OOH - zaznacza Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - W ramach koncesji AMS realizuje budowę blisko 1 600 wiat przystankowych w Warszawie, wyposażonych w bardzo nowoczesne witryny typu citylight. Clear Channel uruchamia „inteligentną sieć” nośników digital w trzech największych warszawskich galeriach handlowych (65-calowe monitory LCD w totemach wielkości 95 x 219 cm). Ströer, mimo trudności, prowadzi działania, których celem jest integracja w ramach OOH przekazów reklamowych outdoor + internet. Inne firmy pracują nad podobnymi innowacyjnymi rozwiązaniami - wylicza.

Największy ilościowy udział w rynku outdoorowym mają AMS i Ströer. Do tej pierwszej firmy należy 28,5 tys. nośników, aż o 16,5 tys. mniej niż przed rokiem, co wynika głównie z ograniczenia liczby nośników małego formatu - z 21,5 do 5,5 tys. (są to przede wszystkim powierzchnie na dystrybutorach paliw na stacjach benzynowych). Z kolei w ofercie Ströera liczącej 13 tys. nośników (o 1,3 tys. mniej niż rok wcześniej) najwięcej jest tablic 12-metrowych, których liczba zmalała przez rok z 7 do 5,9 tys.

grafika

Znacznie więcej nośników niż przed rokiem ma natomiast CAM Media (ich liczba wzrosła z 3,1 do 4,8 tys. Wynika to głównie z rozwijania przez należącą do firmy spółkę Nextbike sieci rowerów miejskich z nośnikami reklamowymi (obecnie jest ich 4,6 tys.).

grafika

Na drugiej podstronie statystyki nośników w największych miastach i ekranów digital signage

W 16 największych miastach i aglomeracjach znajduje się obecnie 58,7 tys. nośników reklamy zewnętrznej, o 5,6 tys. mniej niż przed rokiem (to spadek o 8,7 proc.). Natomiast w 10 największych ośrodkach, w których w ub.r. przeprowadzono badanie Outdoor Track (przeczytaj o tym więcej), jest 55 tys. nośników, 84 proc. wszystkich.

W najważniejszych dla branży outdoorowej aglomeracjach liczba nośników w skali roku nieznacznie zmalała: w Warszawie o 207 (czyli 0,9 proc.), na Górnym Śląsku o 770 (9,6 proc.), w Krakowie o 555 (7,9 proc.), w Gdańsku o 388 (6,9 proc.), a w Poznaniu o 653 (12,8 proc.).

W Olsztynie spadek wyniósł aż 61,8 proc. (z 628 do 240), w Zielonej Górze - 48,8 proc. (z 381 do 195), w Kielcach - 44,2 proc. (z 500 do 279), a w Rzeszowie - 39,5 proc. (z 286 do 173). Przede wszystkim wynika to z dużego ograniczenia liczby nośników małego formatu.

Za to w Białymstoku przybyły w ciągu roku 124 nośniki (to wzrost o 20,2 proc.), a w Opolu - 57 (16,6 proc. w górę).

W segmencie digital signage dominują ilościowo firmy Screen Network z 17,2 tys. ekranów (głównie w sklepach Media Markt i Saturn) oraz DDS Poland z 16,6 tys. (przede wszystkim w marketach RTV Euro AGD).

Do Ströera należy 31 nośników Infoscreen na stacjach metra warszawskiego, a do AMS - 2,1 tys. ekranów sieci CityINFOtv w wagonach metra , warszawskich autobusach oraz trójmiejskich autobusach i trolejbusach.

grafika

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zaznacza, że dane od firm Internet Media Services i DDS Poland nie były weryfikowane z przyczyn niezależnych od niej. Ponadto organizacja otrzymała też ogólne statystyki od Goldbach Audience, która realizuje kampanie outdoorowe i indoorowe oraz ma własną sieć takich nośników na stacjach paliw BP. Według Goldbach Audience w Polsce w 7 169 lokalizacji jest 46 457 ekranów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji