Dokładnie 67 405 nośników należało na koniec ub.r. do 19 firm, które przekazały swoje statystyki Izbie Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Jest to o 17 462 mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 20,6 proc.
Zdecydowanie najbardziej zmalała liczba nośników małego rozmiaru - z 30,9 do 15,8 tys., czyli o 49 proc. Ubyło również 1,7 tys. standardowych tablic 12-metrowych (to spadek o 11,4 proc.). Wzrosła natomiast liczba frontlightów 12 x 4 m (o 23, czyli 2,3 proc.) i 9-metrowych backlightów scroll (o 61, czyli 8,6 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-zewnetrzna-wyszla-na-plus-w-iv-kwartale-2014-r ##
- Pamiętać trzeba o zmianach jakościowych polskiego OOH - zaznacza Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - W ramach koncesji AMS realizuje budowę blisko 1 600 wiat przystankowych w Warszawie, wyposażonych w bardzo nowoczesne witryny typu citylight. Clear Channel uruchamia „inteligentną sieć” nośników digital w trzech największych warszawskich galeriach handlowych (65-calowe monitory LCD w totemach wielkości 95 x 219 cm). Ströer, mimo trudności, prowadzi działania, których celem jest integracja w ramach OOH przekazów reklamowych outdoor + internet. Inne firmy pracują nad podobnymi innowacyjnymi rozwiązaniami - wylicza.

Największy ilościowy udział w rynku outdoorowym mają AMS i Ströer. Do tej pierwszej firmy należy 28,5 tys. nośników, aż o 16,5 tys. mniej niż przed rokiem, co wynika głównie z ograniczenia liczby nośników małego formatu - z 21,5 do 5,5 tys. (są to przede wszystkim powierzchnie na dystrybutorach paliw na stacjach benzynowych). Z kolei w ofercie Ströera liczącej 13 tys. nośników (o 1,3 tys. mniej niż rok wcześniej) najwięcej jest tablic 12-metrowych, których liczba zmalała przez rok z 7 do 5,9 tys.
Znacznie więcej nośników niż przed rokiem ma natomiast CAM Media (ich liczba wzrosła z 3,1 do 4,8 tys. Wynika to głównie z rozwijania przez należącą do firmy spółkę Nextbike sieci rowerów miejskich z nośnikami reklamowymi (obecnie jest ich 4,6 tys.).

Na drugiej podstronie statystyki nośników w największych miastach i ekranów digital signage
W 16 największych miastach i aglomeracjach znajduje się obecnie 58,7 tys. nośników reklamy zewnętrznej, o 5,6 tys. mniej niż przed rokiem (to spadek o 8,7 proc.). Natomiast w 10 największych ośrodkach, w których w ub.r. przeprowadzono badanie Outdoor Track (przeczytaj o tym więcej), jest 55 tys. nośników, 84 proc. wszystkich.
W najważniejszych dla branży outdoorowej aglomeracjach liczba nośników w skali roku nieznacznie zmalała: w Warszawie o 207 (czyli 0,9 proc.), na Górnym Śląsku o 770 (9,6 proc.), w Krakowie o 555 (7,9 proc.), w Gdańsku o 388 (6,9 proc.), a w Poznaniu o 653 (12,8 proc.).
W Olsztynie spadek wyniósł aż 61,8 proc. (z 628 do 240), w Zielonej Górze - 48,8 proc. (z 381 do 195), w Kielcach - 44,2 proc. (z 500 do 279), a w Rzeszowie - 39,5 proc. (z 286 do 173). Przede wszystkim wynika to z dużego ograniczenia liczby nośników małego formatu.

Za to w Białymstoku przybyły w ciągu roku 124 nośniki (to wzrost o 20,2 proc.), a w Opolu - 57 (16,6 proc. w górę).
W segmencie digital signage dominują ilościowo firmy Screen Network z 17,2 tys. ekranów (głównie w sklepach Media Markt i Saturn) oraz DDS Poland z 16,6 tys. (przede wszystkim w marketach RTV Euro AGD).
Do Ströera należy 31 nośników Infoscreen na stacjach metra warszawskiego, a do AMS - 2,1 tys. ekranów sieci CityINFOtv w wagonach metra , warszawskich autobusach oraz trójmiejskich autobusach i trolejbusach.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zaznacza, że dane od firm Internet Media Services i DDS Poland nie były weryfikowane z przyczyn niezależnych od niej. Ponadto organizacja otrzymała też ogólne statystyki od Goldbach Audience, która realizuje kampanie outdoorowe i indoorowe oraz ma własną sieć takich nośników na stacjach paliw BP. Według Goldbach Audience w Polsce w 7 169 lokalizacji jest 46 457 ekranów.











