2,2 mld zł na polską reklamę internetową w 2012 roku (raport)

W ub.r. na reklamę internetową w Polsce wydano 2,2 mld zł, o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Prawie 40 proc. tych środków pochodzi od firm z branż finansowej, motoryzacyjnej i handlowej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania IAB AdEx wynika, że w ub.r. wartość polskiej reklamy internetowej była o 203 mln wyższa niż w 2011 roku. Niezmiennie najwięcej środków przeznaczono na reklamy display (43 proc.), natomiast udział reklamy SEM w całym rynku wzrósł z 32 do 35 proc. Z kolei nakłady na reklamę mobilną zwiększyły się w skali roku aż o 135 proc., a na reklamę wideo - o 65 proc. Za to inwestycje w ogłoszenia internetowe zmalały o 15 proc., a w e-mail marketing - o 6 proc.

Największe udziały w reklamie internetowej mają marketerzy z branży finansowej i motoryzacyjnej (po 14 proc.) oraz z branży handlowej (11 proc.). Marketerzy z sektora motoryzacyjnego zwiększyli swoje wydatki w skali roku o 38 proc., z sektora nieruchomości - o 21 proc., a z sektora farmaceutycznego - o 13 proc.

- Branża cyfrowa nie tylko skutecznie broni się przed kryzysem gospodarczym, ale jest jedną z lokomotyw napędzających koniunkturę - komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. - Nie mamy wątpliwości, że ten spowodowany przez wiele czynników dynamiczny rozwój będzie cechował branżę internetową w najbliższych latach - dodaje.

Badanie IAB AdEx zostało zrealizowane na zlecenie IAB Polska przez PwC, na podstawie danych od większości najważniejszych podmiotów na rynku internetowym (wydawcy, sieci reklamowe, domy mediowe). Wyniki nie wyczerpują jednak pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych i średnich podmiotów na rynku

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+