2,2 mln widzów „Top model 4”. TVN liderem w grupie komercyjnej

Czwartą edycję „Top model” oglądało w TVN średnio 2,2 mln widzów, niemal tyle samo co trzecią serię. W czasie nadawania programu stacja zajęła drugie miejsce w całym rynku i pierwsze w grupie 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 20 mln zł.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Program „Top model 4” nadawany był w poniedziałki o godz. 21.30, począwszy od 1 września do 24 listopada br. Średnia oglądalność 13 odcinków reality-show wyniosła 2,21 mln widzów. Przełożyło się to na 16,17 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 21,75 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej osób obejrzało trzeci odcinek „Top model 4”. Zgromadził on przed telewizorami średnio 2,48 mln widzów.

Top 3 odcinki „Top model”

Dla porównania, pokazywaną wiosną 2013 roku w środy o 21.30 trzecią odsłonę formatu oglądało 2,23 mln osób przy udziale wynoszącym 16,72 proc. Natomiast wówczas udział reality-show w grupie komercyjnej był niższy i wyniósł 20,69 proc. (dowiedz się więcej).

Jesienią ub.r. w poniedziałkowym paśmie o 21.30 TVN nadawał zaś trzecią odsłonę serialu “Lekarze”, która gromadziła 2,72 mln widzów, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 20,12 proc. i 21,27 proc. (więcej na ten temat).

W paśmie nadawania czwartej edycji „Top model” TVN był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP2, nadająca wówczas “Kulisy M jak miłość” oraz program “Tomasz Lis na żywo”, co przekładało się na 17,41 proc. udziału. Na trzeciej pozycji znalazł się Polsat (filmy z cyklu "Megahit"'; 15,52 proc.), a na czwartej - TVP1 (głównie “Teatr Telewizji”, testy i filmy; 5,92 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był liderem, drugie miejsce zajął Polsat, a trzecia była Dwójka.

Widownia formatu na tle konkurencji

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół programu wyniosły 20 mln zł, podczas gdy trzecia seria przyniosła TVN 27,7 mln zł z reklam (dane cennikowe, dane bez rabatów).

W czwartej edycji “Top model” po raz pierwszy w rywalizacji brali udział także męscy modele. Zwyciężczynią programu została Osi Ugonoh, która zdobyła 100 tys. zł, kontrakt z agencją Next, pojawi się też na okładce miesięcznika „Glamour”.

grafika

Reality-show prowadziła Joanna Krupa, a w jury obok niej zasiadali Dawid Woliński, Katarzyna Sokołowska i Marcin Tyszka. TVN program produkował samodzielnie.

Stacja TVN jest zadowolona z wyników oglądalności formatu. Prawdopodobnie "Top model" wróci na jej antenę za rok.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu