2,5 mln widzów SuperHit Festiwalu. Polsat wygrał z konkurencją

Pierwszą edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,54 mln widzów, o 80 tys. mniej niż zeszłoroczne TOPtrendy. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 14,1 mln zł.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
2,5 mln widzów SuperHit Festiwalu. Polsat wygrał z konkurencją
Hey, fot. polsat

SuperHit Festiwal na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 29 do 31 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,54 mln widzów, co przełożyło się na 21,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 21 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Widownia festiwalu rosła z dnia na dzień. Pierwszy dzień imprezy śledziło 2,41 mln osób, co przełożyło się  na 17,69 proc. udziału w grupie 4+.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kuba-wojewodzki-zyskal-widzow-12-mln-zl-z-reklam ##

Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywały się koncert „Radiowy przebój roku” oraz recitale Zakopower i Bajmu, oglądało średnio 2,47 mln widzów przy udziale na poziomie 18,90 proc.

Z kolei największą popularnością cieszył się koncert „Sopocki hit kabaretowy. Prywatka w Operze Leśnej”. Transmisja występów kabaretowych w niedzielę zgromadziła 3,29 mln widzów i miała 27,82 proc. udziału.

Widownia poszczególnych dni festiwalu

SuperHit Festiwal miał o 80 tys. widzów mniej niż ubiegłoroczny festiwal TOPtrendy, który śledziło średnio 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76  proc. i 24,36 proc. (więcej na ten temat).

Polsat w czasie transmisji z festiwalu był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,22 proc. zajęła TVP1, trzecia była stacja TVN (7,81 proc.), a czwarta - TVP2 (5,72 proc.). Polsat wygrał z konkurencją również w grupie komercyjnej. Na drugim miejscu uplasował się tutaj TVN, a dalsze miejsca zajęły: Jedynka i Dwójka.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji imprezy

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 14,13 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal TOPtrendy z reklam przyniósł 12,84 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Podczas SuperHit Festiwalu na scenie Opery Leśnej zaśpiewało ponad 50 wykonawców. Wręczono dwie nagrody Bursztynowego Słowika, które otrzymali Dawid Podsiadło i Beata Kozidrak.

Polsat SuperHitFestiwal zastąpił organizowany przez 11 lat Sopot TOPtrendy Festiwal, bo stacja uznała, że formuła imprezy powinna uwzględniać nie tylko artystów z największą sprzedażą płyt. Do kryteriów wyłaniania wykonawców dołączono zatem najczęściej grane utwory w radiu, płatną oraz bezpłatną dystrybucję muzyki w internecie oraz na urządzeniach mobilnych. Ponadto zrezygnowano z koncertu trendy, bo jego rolę przejęły obecnie programy typu talent-show (więcej na ten temat).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/opole-2015-z-piecioma-koncertami-gorniak-rodowicz-kayah-zakopower-wsrod-gwiazd ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online