We wrześniu br. z internetu skorzystało w Polsce 1,82 mln dzieci w wieku 7-12 lat i 918 tys. tych w wieku 13-15 lat (czyli gimnazjalistów). Pierwsza grupa stanowiła 8,4 proc. wszystkich polskich internautów, a druga - 4,2 proc. - wynika z danych Megapanelu opracowanych przez PBI.
Pozostałych, starszych użytkowników było we wrześniu 18,95 mln i stanowili 87,4 proc. ogółu.
Wśród internautów w wieku 7-12 lat dziewczyny to 49 proc., a w grupie 13-15 lat - 60 proc., podczas gdy wśród starszych użytkowników proporcie płci są dokładnie równe.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-pazdzierniku-2014-roku ##
Najmłodsi internauci korzystają z sieci mniej intensywnie niż ci starsi. Codziennie lub prawie codziennie jest w internecie 53 proc. użytkowników w wieku 7-12 lat, 58 proc. tych w wieku 13-15 lat i 72 proc. w wieku 16 lat i więcej. Za to wśród tych mających 7-12 lat jest największy odsetek osób korzystających z sieci kilka razy w tygodniu lub mniej więcej raz na tydzień.

Ponad 90 proc. internautów w wieku 7-15 lat odwiedziło we wrześniu serwisy z treściami rozrywkowymi i kulturalnymi, portale społecznościowe oraz wyszukiwarki i katalogi.
Z kolei witryny e-commerce przyciągnęły 61,5 proc. użytkowników w wieku 7-12 lat i 75,6 proc. tych w wieku 13-15 lat, a strony z informacjami i publicystyką ogólnotematyczną - odpowiednio 51,9 i 69,9 proc.

Wśród użytkowników mających od 7 do 15 lat zdecydowanie mniej popularne niż wśród starszych są serwisy lifestyle’owe, informacyjno-publicystyczne, e-commerce, gospodarczo-prawne, sportowe oraz o motoryzacji, budownictwie i pracy.
Dzieci równie często lub nawet stosunkowo częściej niż starsze nastolatki i dorośli zaglądają natomiast na strony o nowych technologiach oraz edukacyjne.
38,8 proc. internautów w wieku 7-12 lat i 46,4 proc. tych w wieku 13-15 lat odwiedziło we wrześniu strony z zakładami bukmacherskimi oraz grami hazardowymi i losowymi. Witryny erotyczne przyciągnęły w tych grupach wiekowych odpowiednio 23,3 i 33,1 proc. użytkowników, a portale randkowe - 17,2 i 19,3 proc.

Popularność wśród dzieci serwisów związanych z hazardem mocno wzrosła w ostatnich sześciu lat, co może wynikać ze zwiększonej aktywności reklamowej właścicieli tych witryn.
Za to nieznacznie zmalał odsetek dzieci odwiedzających witryny erotyczne.

Na drugiej podstronie rankingi najchętniej odwiedzanych serwisów i tych, na których internauci w wieku 7-12 i 13-15 lat, spędzają najwięcej czasu
We wrześniu br. Google.pl odwiedziło 85,4 proc. internautów w wieku 7-12 lat, Facebooka - 72,9 proc., YouTube’a - 69,1 proc., a Google.com - 52,4 proc.
Najpopularniejszym portalem ogólnotematycznym był Onet.pl z 46,9 proc. zasięgu, e-commerce’owym - Allegro.pl (33,8 proc.), edukacyjnym - Wikipedia (30,5 proc.), hazardowym - Betclick.com (27,5 proc.), a wyłącznie z grami - Stargames.com (23,4 proc.).

Wśród użytkowników mających 13-15 lat również najpopularniejsze są trzy globalne serwisy: Google (Google.pl z 90 proc. zasięgu i Google.com z 64,3 proc.), Facebook (83 proc.) i YouTube (81,4 proc.).
Pozostałe serwisy są stosunkowo popularniejsze niż wśród młodszych dzieci: Onet miał we wrześniu 65 proc. zasięgu, Allegro - 51 proc., Wikipedia - 48,1 proc., a Stargames.com - 32,5 proc.
Młodsze dzieci w internecie zdecydowanie najwięcej czasu spędzają, korzystając z serwisu Open.fm (Grupa Allegro-GG) pozwalający słuchać tematycznych stacji radiowych - we wrześniu br. było to prawie 75 godzin.

Na kolejnych pozycjach znalazły się m.in. inny serwis radiowy (RMFon.pl), portale ogólnotematyczne (WP.pl. o2.pl, TVN24.pl) i serwisy VoD (Player.pl, Ipla.tv).
Gimnazjaliści również przez najdłuższy czas korzystają z serwisów radiowych: Tuba.pl (ze stacjami Grupy Radiowej Agory) - 11 godzin i 53:22 minuty na każdego użytkownika w tej grupie wiekowej we wrześniu br., oraz EskaGO.pl - 10 godzin i 33:14 minuty.
Dalsze miejsca oprócz portali ogólnotematycznych (WP.pl, Onet.pl), witryn Player.pl, RadioZET.pl i Allegro.pl zajęły społecznościowa Fotka.pl, plotkarski Pudelek.pl i humorystyczne Komixxy.pl.











