TVP2 ostatni odcinek „Tomasz Lis na żywo” nadała 25 stycznia br. Wystąpili w nim byli prezydenci Lech Wałęsa i Bronisław Komorowski, a także z prezes NBP Marek Belka i były premier Włodzimierz Cimoszewicz. Na zakończenie Tomasz Lis pożegnał się z widzami oraz przypomniał wybranych gości programu.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że ostatni odcinek audycji obejrzało aż 2,86 mln widzów przy udziale wynoszącym 20,6 proc. w grupie 4+ i 13,6 proc. w grupie 16-49. Było to najchętniej oglądane wydanie talk-show w minionym sezonie. Na drugim miejscu znalazło się wydanie sprzed dwóch tygodni, które przyciągnęło przed ekrany 2,69 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 20,3 proc. i 11,7 proc.

Oba odcinki osiągnęły widownię zdecydowanie wyższą od średniej sezonu 2015/2016. Program w okresie od 7 września ub.r. do 25 stycznia br. oglądało przeciętnie 2,18 mln widzów, co przełożyło się na 16,80 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 9,95 proc. w 16-49.
TVP2 w czasie emisji ostatniej serii talk-show była liderem rynku wśród wszystkich widzów wyprzedzając Polsat (14,22 proc. udziału), TVN (10,63 proc.) i TVP1 (6,10 proc.). W grupie komercyjnej Dwójka przegrała jednak z Polsatem i TVN.
Ostatni sezon programu Tomasza Lisa miał więcej widzów niż trzy poprzednie edycje, które śledziło od 2,05 mln do 2,14 mln osób. Najwięcej osób oglądało premierową serię talk-show emitowaną wiosną 2008 roku, która przyciągnęła przed ekrany 3,15 mln widzów.
Sumaryczne wpływy reklamowe TVP2 wokół wszystkich premierowych odcinków programu Tomasza Lisa od 2008 roku wyniosły 164,41 mln zł. (dane cennikowe, bez rabatów).

O nieprzedłużeniu umowy z Tomaszem Lisem zdecydował pod koniec ub.r. poprzedni prezes Telewizji Polskiej Janusz Daszczyński, tłumacząc, że nadawca zamierza takie produkcje realizować we własnym zakresie („Tomasz Lis na żywo” był produkowany przez firmę dziennikarza). Nowe kierownictwo TVP (od 8 stycznia br. prezesem jest Jacek Kurski) decyzję tę podtrzymało.
Nowy program publicystyczny Tomasza Lisa będzie nadawany od 29 lutego br. na portalach Onet.p i Newsweek.pl należących do Grupy Onet-RASP. Należy też do niej „Newsweek Polska”, którego redaktorem naczelnym jest Lis. Na razie szczegóły nowego programu nie są jeszcze znane.











