Liderem sprzedaży na rynku dzienników w 2007 roku pozostał"Fakt" (Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż wyniosła514 tys. 499 sztuk, czyli o 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej -wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajęła "GazetaWyborcza", której w 2007 roku średnia sprzedaż wyniosła 443 tys.307 sztuk i wzrosła o 3,4 proc. wobec 2006 roku.
Trzecie miejsce przypadło "Super Expressowi". Średnia sprzedażtego dziennika spadła o 0,3 proc. i wyniosła 197 tys. 414egzemplarzy.
Z kolei średnia sprzedaż "Dziennika" wyniosła 183 tys. 368egzemplarzy i była niższa niż w 2006 roku o 15,2 proc. Straciłarównież "Rzeczpospolita".
Łączna sprzedaż wszystkich dzienników (m.in. Polski) w 2007 r.wyniosła 2,41 mln egzemplarzy i była o 2,2 proc. mniejsza niż rokwcześniej. Co dalej? Zdaniem Jakuba Bierzyńskiego, szefa grupydomów mediowych OMD, cytowanego przez GW, w tym roku na rynkuzabraknie miejsca dla jednego z tytułów.












