22 Grand Prix w Cannes Lions 2015, najwięcej za reklamy Volvo i Always (wideo)

Na festiwalu Cannes Lions w uważanych za najbardziej prestiżowe kategoriach Film i Titanum & Integrated nagrody Grand Prix przyznano za spoty i kampanie marek Leica, Geico, Nike i Domino’s. Dwa Grand Prix zdobyła agencja Grey London za akcję „LifePaint” dla marki Volvo, wielokrotnie wyróżniono też akcję „Ice Bucket Challenge”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
22 Grand Prix w Cannes Lions 2015, najwięcej za reklamy Volvo i Always (wideo)
fot. materiały prasowe

W kategorii Film przyznane zostały dwa Grand Prix: za spot „100” przygotowany przez agencję Saatchi & Saatchi Saol Paulo z okazji stulecia produkującej sprzęt fotograficzny firmy Leica oraz za reklamę „Niepomijalny: długi rodzinny format”, którą dla firmy ubezpieczeniowej Geica stworzyła agencja The Martin Agency.

Ponadto rozdano 10 Złotych Lwów, m.in. agencji Leo Burnett za reklamę „#jakdziewczyna” marki Always (emitowaną także w Polsce) oraz odcinek programu satyrycznego Zacha Galifianakisa „Between Two Ferns” z udziałem Baracka Obamy.

 

 

W kategorii Film Craft nagrodę Grand Prix zdobyła londyńska agencja Adam&Eve DDB za spot „Boże Narodzenie Monty’ego” dla sieci sklepów John Lewis.

 

Grand Prix w kategorii Titanum & Integrated otrzymał nowojorski oddział Wieden+Kennedy za kampanię „Re2pect” butów Jordan produkowanych przez Nike. Titanowe Grand Prix trafiło natomiast do agencji CP+B za twitterowy system zamawiania pizzy w Domino’s.

Przyznano też pięć Tytanowych Lwów (m.in. Leo Burnett za kampanię „#jakdziewczyna” marki Always) oraz Złotego Lwa nowojorskiej agencji Droga5 za kampanię „Newcastle Band Of Brands” piwa New Castle Brown Ale.

 

 

W kategorii Innovation Grand Prix zdobyła What3words za opracowany przez siebie nowy system adresowy, w którym każdy adres składa się z trzech słów. Przyznano siedem Lwów Innowacji.

 

W kategorii Grand Prix for Good, obejmującej kampanie społeczne, główną nagrodę otrzymało Stowarzyszenie ALS za akcję „Ice Bucket Challenge” prowadzoną latem ub.r. Za tę akcję przyznano również osiem Złotych Lwów:  trzy w kategorii Promo & Activation, dwa w Branded Content & Entertainment oraz po jednym w Media, Mobile i Direct.

 

W kategorii Cyber triumfowała agencja Droga5 z kampanią „I Will What I Want” odzieży Under Armour. Przyznano również 17 Złotych Lwów.

 

Grand Prix w kategorii Design przyznano agencji Grey London za kampanię „LifePaint” dla marki samochodowej Volvo. Projekt ten otrzymał też taką samą nagrodę w kategorii Promo & Activation.

 

W Product Design najważniejszą nagrodę zdobyła firma Geometry Global z Dubaju za projekt „Lucky Iron Fish”.

 

W kategorii Direct triumfowała inna akcja marki Volvo - „The Greatest Interception Ever” zrealizowana przy okazji tegorocznego finału Super Bowl przez nowojorski oddział Grey.

 

Grand Prix w kategorii Press przyznano za serię reklam „Never Stop Riding” autorstwa agencji The Community promujących sieć rowerów miejskich w Buenos Aires.

grafika

W kategorii Radio najważniejszą nagrodę przyznano niemieckiemu oddziałowi Grey i serwisowi Soundcloud za klip „The Berlin Wall of Sound” przygotowany z okazji 25-lecia obalenia Muru Berlińskiego.

 

Grand Prix w kategorii Mobile otrzymał Google za rozwiązanie Cardboard pozwalające korzystać z każdej aplikacji na iOS i Androida w rozszerzonej rzeczywistości.

 

W kategorii Media najważniejsze wyróżnienie powędrowało do tureckiego oddziału agencji Y&R za aplikację Red Light dla sieci telekomunikacyjnej Vodaphone.

 

Grand Prix w kategorii Creative Effectiveness otrzymała szewdzka agencja Forsman and Bodenfors za kampanię “Live Test Series” samochodów Volvo obejmującą m.in. bardzo popularny w internecie spot “The Epic Split” z Jeanem-Clude’em Van Damme’em.

 

W kategorii PR nagrodę Grand Prix przyznano agencjom MSLGroup i Leo Burnett za kampanię „#jakdziewczyna” marki Always.

 

W kategorii Outdoor zwyciężyła agencja TBWA\Media Arts Lab z Los Angeles za serię reklam „Zrobione iPhone’em” dla Apple.

grafika

Grand Prix w kategorii Lions Health przyznano agencji BBDO India za kampanię “Touch the Pickle” marki Whisper.

 

Dwa Grand Prix rozdano w kategorii Lions Health. Otrzymały je agencja meksykański oddział Leo Burnett Mexico za kampanię „Intimate Words” dla marki Always i nowojorska agencja DigitasLBi New York za kampanię „Take it from a Fish” dla Astra Zeneca.

 

 

Żadnych nagród Grand Prix nie przyznano w kategoriach Branded Content & Entertainment oraz Creative Data.

Polskie agencje otrzymały w tegorocznym Cannes Lions 14 nominacji oraz dwa Brązowe Lwy: w kategorii Mobile dla DDB & Tribal za rozwiązanie „Move Update” oraz w kategorii Media dla FCB Warsaw za kampanię „Paczki wdzięczności".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"