Najchętniej oglądaną pozycją programową między 4 a 6 kwietnia br. był serial „Ranczo”, który w TVP1 w Wielkanoc obejrzało 4,92 mln widzów, co przełożyło się na 30,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugie miejsce zajął pokazany również w Jedynce (tuż po „Ranczu”) pilotowy odcinek drugiej edycji reality-show „Rolnik szuka żony”. Zgromadził on przed telewizorami 4,32 mln widzów, a udział stacji w czasie jego emisji wyniósł 28,08 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rolnik-szuka-zony-pokonal-malych-gigantow-liderem-m-jak-milosc-top-20-tygodnia ##
Na podium znalazły się jeszcze „Wiadomości” z drugiego dnia świąt (4,27 mln widzów; 26,77 proc. udziału). Czwarte miejsce należało z kolei do „Teleexpressu” (4,21 mln; 32,33 proc.), a pierwszą piątkę zestawienia zamyka „Sport” TVP1 (3,66 mln; 22,61 proc.)

Ogółem w zestawieniu 10 topowych pozycji Jedynka umieściła aż siedem programów, w tym sześć pierwszych. Dwa miejsca zajął TVN, a jedno - Polsat.
W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce należało już jednak do reality-show „Rolnik szuka żony” z widownią na poziomie 1,64 mln osób. Druga lokata przypadła serialowi „Ranczo”, którego w tej grupie wiekowej obejrzało 1,51 mln widzów. Na podium znalazł się jeszcze film „Giganci ze stali” (TVP1) z widownią rzędu 1,30 mln osób.
W tym rankingu znalazło się pięć programów TVP1, trzy Polsatu i dwa TVN.
Na drugiej podstronie dane czołowych kanałów i reklamodawców
Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była Jedynka z udziałem na poziomie 12,31 proc. Stacja ta zanotowała spadek o 3,83 proc. względem ubiegłorocznych Świąt.
Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z wynikiem na poziomie 9,88 proc., niższym o 8,43 proc. Z czwartego na trzecie miejsce awansował TVN (8,87 proc.; - 2,74 proc.), zaś na czwartą lokatę spadła TVP2 (8,85 proc.; - 6,55 proc.).

Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem został Polsat, którego udział wyniósł 11,41 proc., po spadku o 9,73 proc. Drugie miejsce zajął TVN (10,31 proc. udziału; w dół o 6,61 proc.), a trzecia była TVP1 (9,62 proc.; + 1,05 proc.).
Na reklamy podczas Świąt najwięcej wydała firma farmaceutyczna Aflofarm - jej wydatki w okresie od 4 do 6 kwietnia br. wyniosły 15,97 mln zł. Drugie miejsce zajął koncern Unilever (6,36 mln zł), a trzecie - Polkomtel (5,55 mln zł).
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin, 23 minuty i 32 sekundy, czyli o 23 minuty i 3 sekundy dłużej niż rok wcześniej. W 2014 roku w czasie Wielkanocy panowały jednak zdecydowanie wyższe, wiosenne temperatury, podczas gdy w tym roku było zimniej oraz występowały liczne opady atmosferyczne.











