3,2 mln polskich użytkowników Instagrama, przeważają kobiety i nastolatki (TOP50 użytkowników)

W Polsce z Instagrama korzysta ok. 3,2 mln użytkowników, wśród których 59 proc stanowią kobiety, a prawie dwie trzecie to osoby w wieku 13-24 lat. Zdecydowanie najpopularniejszym polskim użytkownikiem jest Robert Lewandowski, mający po pięć-sześć razy więcej obserwujących niż Joanna Kuchta, Suchar Codzienny, Joanna Krupa, Wojciech Szczęsny, Anja Rubik, Ewa Chodakowska, Maffashion, Abstrachuje TV i Anna Lewandowska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
3,2 mln polskich użytkowników Instagrama, przeważają kobiety i nastolatki (TOP50 użytkowników)

Według danych z systemu reklamowego Facebooka, opracowanych przez NapoleonCat, z Instagrama korzysta w Polsce ok. 3,2 mln internautów. Przypomnijmy, że Instagram działa zarówno jako aplikacja mobilna, jak też serwis internetowy. W lipcu br. desktopowa wersja platformy miała 2,68 mln polskich użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki). Natomiast według badania Mobience z aplikacji mobilnej Instagrama w maju br. korzystało 12 proc. wszystkich użytkowników smartfonów i tabletów, czyli ponad 1,1 mln osób (zobacz szczegóły).

Z danych Facebooka wynika, że 59 proc. polskich użytkowników Instagrama to kobiety. 28 proc. ma od 13 do 17 lat, 36 proc. - 18-24 lat, a 23 proc. - 25-34 lat. Starsze grupy wiekowe mają dużo mniejsze udziały: 35-44 lata - 8 proc., a 45-54 lat oraz 55 lat i więcej - po 3 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowe-formaty-zdjec-na-instagramie-maja-byc-wygodniejsze-dla-uzytkownikow-wideo ##

Z polskich profili instagramowych zdecydowanie najpopularniejsze jest konto Roberta Lewandowskiego, mające obecnie 2,69 mln followersów. Z pozostałych profili tylko konto Joanna Kuchta i Suchar Codzienny przekroczyły poziom 500 tys. obserwujących (ma ich 530,8 tys.), natomiast od 400 tys. do 500 tys. ma kolejnych siedem profili: Joanny Krupy, Wojciecha Szczęsnego, Anji Rubik, Ewy Chodakowskiej, Maffashion, Abstrachuje TV i Anny Lewandowskiej.

W czołowej pięćdziesiątce niezmiennie przeważają modelki, youtuberzy i blogerzy oraz gwiazdy muzyki. Z innych kategorii tematycznych warto zwrócić uwagę na profile marek odzieżowych Local Heroes i Deezee.pl oraz dziennikarki TVN Agnieszki Szulim.

W ciągu ostatniego miesiąca największe procentowe wzrosty popularności zanotowały profile Jeremiego Sikorskiego (20 proc.), Sylwii Gaczorek, Minecraftblow i Stylizacji (po 14 proc.) oraz Wujkamacieja, Adama Zdrójkowskiego i GlamPauli (po 13 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-zna-co-drugi-polak-ale-zdefiniowac-potrafi-tylko-co-trzeci ##

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele