TVP1 charytatywny blok pokazała w Boże Narodzenie między godz. 19.58, a 20.01 (trwał on niemal 3 i pół minuty). W tej edycji zostały pokazane spoty takich marek jak: Tesco, Biedronka, PGE Polska Grupa Energetyczna, Skoda, Wedel i Orange.
Średnia widownia wyemitowanych reklam wyniosła 3,33 mln widzów, co przełożyło się na 20,93 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

W porównaniu do 23. edycji „Reklama Dzieciom” straciła 630 tys. oglądających, kiedy to charytatywny blok śledziło 3,96 mln widzów.
Wpływy z „Reklamy Dzieciom 2016” wyniosły 650 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej było to 1,5 mln zł. Wówczas jednak blok był wyraźnie dłuższy (trwał dokładnie 6 minut i 24 sekundy).
Tym razem reklamy w bloku sprzedawane były wyłącznie z cennika - 30-sekundowy spot kosztował 100 tys. zł netto (rok wcześniej reklamodawcy mogli kupować też pakiety GRP).
W ciągu minionych 24 lat Telewizja Polska zebrała w ramach „Reklamy Dzieciom” ok. 23 mln zł, które przekazała ponad tysiącowi placówek wspierających najmłodszych.
Podobną akcję charytatywną od 13 lat organizuje też Telewizja Polsat. Nadany na jej antenie 6 grudnia ub.r. Mikołajkowy Blok Reklamowy obejrzało średnio 4,98 mln widzów. Dzięki temu Fundacji udało się zebrać 1,25 mln zł dla chorych dzieci.











