94,16 mln zł to łączne przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowych zanotowane w I kwartale br. przez firmy raportujące do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. To kolejny z rzędu kwartał ze wzrostem tych wpływów - w ostatnich trzech miesiącach ub.r. zwiększyły się o 3,9 proc. (zobacz szczegóły).
- To już trzeci rok, w którym wielkość sprzedaży pozostaje na podobnym poziomie. W dużej mierze zawdzięczamy ten fakt dobrym relacjom z reklamą wykorzystującą urządzenia mobilne. Stosunkowo szybko dostosowujemy się do zmieniającej się rzeczywistości - podkreśla Lech Kaczoń, prezes IGRZ.
22,5 proc. wpływów sektora reklamy zewnętrznej pochodziło od sektora handlowego, a po ok. 15 proc. - od telekomunikacyjnego oraz kultury i rozrywki.

Statystyki pochodzą od należących do IGRZ firm AMS, Business Consulting, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, JETline, Megaboard, Mini Media, Ströer Out of home, Warexpo i BIGformat.TV. Ta ostatnia zaczęła przesyłać swoje dane od początku br., przy czym jej wyniki nie zostały uwzględnione przy obliczaniu zmian w skali roku.
Na drugiej podstronie statystyki dotyczące reklamy tranzytowej
Wydatki na reklamę tranzytową w I kwartale br. wyniosły 3,58 mln zł. Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej z początkiem roku zmieniła sposób i zasadę klasyfikacji sprzedaży w tym sektorze - uwzględniane są wyniki osiągane w dotychczasowym klasycznym zakresie (reklamy na środkach komunikacji miejskiej), a także ze sprzedaży na nośnikach znajdujących się wewnątrz pojazdów komunikacji miejskiej (także na ekranach).

Największe udziały w wielkości sprzedaży reklamy tranzytowej miały sektory rozrywki i kultury (18 proc.), handlowy (14 proc.), finansów i marketingu (13,4 proc.), budownictwa (11,4 proc.), żywności (9,5 proc.) oraz telekomunikacji (9,4 proc.).
Spośród firm członkowskich IGRZ reklamę tranzytową oferują AMS, Business Consulting oraz Clear Channel Poland.











