Nagroda im. Krzysztofa Millera zostanie w tym roku przyznana po raz pierwszy.
Konkurs ma na celu promocję fotografii o wyjątkowych wartościach dziennikarskich, wyróżniających się pogłębionym, rzetelnym i odważnym spojrzeniem na trudne tematy. Upamiętnia fotoreportera Krzysztofa Millera, wieloletniego korespondenta wojennego "Gazety Wyborczej", zmarłego w 2016 roku. Miał 54 lata.
O tytuł najlepszego materiału fotograficznego 2018 roku oraz nagrodę w wysokości 10 tys. złotych mogli się ubiegać autorzy prac o dowolnej tematyce społecznej, politycznej, ekonomicznej bądź kulturowej, zarówno amatorzy jaki i profesjonaliści.
W pierwszej edycji konkursu mieliśmy szansę ocenić prawie 300 projektów autorów z Polski i zagranicy. Spektrum poruszanych tematów było zaskakujące: od kameralnych, prywatnych historii po wydarzenia z pierwszych stron gazet. Ujęła nas odwaga z jaką autorzy zdjęć docierali do wyjątkowych bohaterów i nieoczywistych tematów oraz sposób ich prezentacji. Znacząca liczba profesjonalnie zrealizowanych projektów nie ułatwiła pracy jurorom, ale pozwoliła utrzymać wiarę w fotografię reporterską i storytelling – mówi Beata Łyżwa-Sokół, szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej" i jednocześnie przewodnicząca jury konkursu.

Zwycięska praca w "Dużym Formacie" Spośród wszystkich zgłoszeń jury konkursu wybrało 7 finalistów, których nazwiska poznamy 14 listopada br. w serwisie Wyborcza.pl, w zakładce Więcej Świata oraz 19 listopada br. na łamach „Dużego Formatu".
W skład jury konkursu weszli: producentka filmów dokumentalnych i dziennikarka BBC Ewa Ewart; fotoreporterka i laureatka World Press Photo i Grand Press Photo Anna Bedyńska; pisarz i fotograf Mikołaj Grynberg; fotoreporter, współzałożyciel agencji Napo Images Adam Lach; wydawca ,,Gazety Wyborczej" Jerzy B. Wójcik; redaktor naczelny ,,Dużego Formatu Mariusz Burchart oraz szefowa Działu Foto ,,Gazety Wyborczej" Beata Łyżwa-Sokół, jako przewodnicząca jury.
Laureata Nagrody im. Krzysztofa Millera poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się w 7 grudnia br. w siedzibie „Gazety Wyborczej". Dziesięć dni później zwycięska praca zostanie opublikowana w „Dużym Formacie".

Organizatorami konkursu są „Gazeta Wyborcza" i jej magazyny: „Duży Format" i „Więcej Świata" oraz serwis Wyborcza.pl. Partnerami akcji są Kulczyk Foundation oraz Efekt Domina.











