Obliczenia dotyczące internetowych wydatków Amerykanów podczas tegorocznego Święta Dziękczynienia i Czarnego Piątku pochodzą od firm Adobe i IBM.
Według szacunków opartych na wynikach u 80. proc. największych sprzedawców online w USA Amerykanie wydali w sieci 4,5 mld dol. Zakupy związane z Dniem Dziękczynienia miały wartość ponad 1,7 mld dol., a te dokonane w Czarny Piątek przekroczyły 2,7 mld. Podane wartości oznaczają średni wzrost rok do roku o 14 proc. w wypadku Black Friday, a średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 134,4 dol.

Analitycy podkreślają, że w zakupach online dokonywanych w USA w Święto Dziękczynienia i Czarny Piątek coraz większą rolę odgrywają urządzenia mobilne. 57 proc. ruchu sieciowego związanego z handlem w Święto Dziękczynienia pochodziło ze smartfonów i tabletów, w wypadku Czarnego Piątku odsetek ten wynosił 34 proc. Jeśli chodzi o same transakcje, to w pierwszy ze wspomnianych dni urządzenia mobilne stanowiły 37 proc. ich ogólnej liczby. Natomiast w Czarny Piątek 27 proc. użytkowników dokonało zakupów z wykorzystaniem smartfonów i tabletów.











