49,2 mln tabletów sprzedanych w I kw. 2013 r., Apple liderem

W pierwszych trzech miesiącach 2013 roku na całym świecie sprzedano 49,2 miliona tabletów. To o 142,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2012 (20,3 mln) - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:

Co warte podkreślenia, liczba tabletów sprzedanych w I kwartale bieżącego roku była większa niż w pierwszych sześciu miesiącach roku ubiegłego.

Liderem rynku było Apple, które sprzedało 19,5 miliona iPadów - o 65,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to firmie z Cupertino blisko 40 proc. udziału w rynku. Jeszcze szybsze tempo wzrostu zanotował drugi w rankingu Samsung - o 282,6 proc., do 8,8 miliona urządzeń (17,9 proc. rynkowego udziału).

Na trzecie miejsce awansował Asus (2,7 mln sprzedanych tabletów - 5,5 proc. udz. w ryn.), spychając poza podium Amazon (1,8 mln - 3,7 proc.). Po raz pierwszy w czołowej piątce znalazł się Microsoft, który sprzedał blisko 900 tys. tabletów Surface RT i Surface Pro.

Najwięcej tabletów sprzedanych w I kwartale pracowało pod kontrolą stworzonego przez Google systemu Android, który wyprzedził platformę iOS od Apple. Daleko w tyle były Windows 8 i Windows RT Microsoftu.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały