Festiwal w Opolu oglądało 2,24 mln widzów. Kurski: trend odbudowy siły i znaczenia TVP

Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 i TVP Polonia oglądało średnio 2,24 mln widzów, o 260 tys. osób więcej niż przed rokiem. Jedynka w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku. Najwięcej widzów zgromadził koncert „Od Opola do Opola”. Wpływy z reklam wyniosły 5,36 mln zł. - Jest to sukces w odnowieniu najstarszego polskiego festiwalu w Opolu, w który tchnęliśmy nowe życie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Festiwal w Opolu oglądało 2,24 mln widzów. Kurski: trend odbudowy siły i znaczenia TVP
Koncert "Nie pytaj o Polskę#30 lat wolności", 56. KFPP w Opolu, fot. Jan Bogacz

Średnia widownia trzech głównych dni muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 2,17 mln osób. Przełożyło się to na 21,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,02 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,21 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie TVP Polonia 56. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2019 śledziło dodatkowo 76 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 0,74 proc., 0,84 proc. i 0,92 proc. udziału.

Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła 2,24 mln osób (odpowiednio 21,82 proc., 16,86 proc. i 18,13 proc. udziału).

grafika

Największą popularnością w TVP1 festiwal cieszył się pierwszego dnia, kiedy odbyły się koncerty „Od Opola do Opola” i „Debiuty”. Transmisję tych występów śledziło średnio 2,25 mln widzów (odpowiednio 22,63 proc., 17,07 proc.  i 18,64 proc. udziału).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/przywitanie-nowego-roku-w-telewizji-ogladalnosc-sylwester,7171177968154241a ##

Drugi dzień festiwalu, gdy w Opolu odbywały się dwa koncerty - „Premiery” i „Walizki moje pełne snów… czyli podróż poety”, oglądało 2,02 mln widzów przy udziałach na poziomie 20,73 proc., 17,43 proc. i 17,66 proc.

Z kolei transmisje niedzielnego koncertu - „Nie pytaj o Polskę #30latwolności” - zgromadziły 2,22 mln widzów (odpowiednio 19,75 proc., 13,85 proc. i 15,40 proc. udziału).

grafika

Na antenie TVP Polonia największą popularnością 56. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej również miał pierwszego dnia. Wówczas koncerty śledziło 99 tys. widzów.

grafika

Spośród poszczególnych koncertów największą popularnością w TVP1 cieszyła się transmisja z „Od Opola do Opola”, która odbyła się pierwszego dnia o godz. 20.20. Relację z tego widowiska śledziło średnio 2,82 mln widzów, co dało stacji 23,70 proc. udziału. Przynajmniej przez 1 minutę koncert ten śledziło 7,35 mln widzów (dane udostępnione przez Mediacom).

grafika

„Od Opola do Opola” było również hitem w TVP Polonia - na antenie tej stacji relacja miała średnio 130 tys. oglądających.

- Świetne wyniki festiwalu (realnie są one o wiele wyższe niż wykazywane przez Nielsena) potwierdzają trend odbudowy siły i znaczenia Telewizji Polskiej w obszarze rozrywki. Po sukcesie nowych formatów - takich jak „To był rok!”, „Sanatorium miłości”, „Dance dance dance”, „Szansa na sukces. Opole 2019”, czy nowych projektów koncertowych jak narodowy sylwester, festiwal muzyki tanecznej w Kielcach czy Roztańczony PGE Narodowy - teraz znów sukces w odnowieniu najstarszego polskiego festiwalu w Opolu, w który tchnęliśmy nowe życie. Szczególnie jestem zadowolony z poziomu i silnej konkurencji w debiutach premierach oraz zjawiskowo ciekawej, spójnej propozycji wykonów wielu wokalistów i formacji w koncercie alternatywnym w poniedziałek - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. - Odbudowa sportu, wzmocnienie seriali, wyprzedzenie o epokę konkurencji w rewitalizacji technologicznej i wizualnej newsów „Wiadomości” i TVP Info, epokowe sukcesy w kanałach tematycznych (jak np. ABC Festiwal Opolski) potwierdza że Telewizja Polska to potęga - dodaje.

grafika

Telewizja Polska pochwaliła się również wynikami oglądalności Opola 2019, które są mierzone przez Netię w czasie rzeczywistym (dane w trybie online z tego pomiaru natychmiast trafiają do nadawców). Według tych danych „Od Opola do Opola” śledziło 3,7 mln widzów (peak – 4,36 mln), a „Debiuty” - 2 mln (7,65 mln).

Sobotnie „Premiery” miały średnio 3,2 mln widzów (3,82 mln), a koncert piosenki poetyckiej - 2,1 mln widzów (2,56 mln).

Jacek Kurski pochwalił się również niedzielnymi wynikami Netii dla TVP1. Widowisko „Nie pytaj o Polskę #30latwolności” miało średnio 3,1 mln widzów (4 mln).

Analizując wyniki oglądalności KFPP w Opolu z ostatnich 15 lat z samej TVP1 wynika, że tegoroczna edycja miała trzeci najsłabszy wynik. Największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów.

grafika

Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 7,57 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVN (6,82 proc.) i TVP2 (4,27 proc.).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka miała wyraźną przewagę nad konkurencją.

grafika

Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów i wejść studyjnych w TVP1 i TVP Polonia wyniosły 5,36 mln zł. Przed rokiem były one wyższe - uplasowały się na poziomie 6,09 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvn-top-of-the-top-sopot-festival-2019-opinie-kto-wystapi,7171056199182465a ##

56. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu oglądało tyle samo widzów, ile śledziło pokazywany przez Polsat pod koniec maja br. konkurencyjny SuperHit Festiwal. Oglądało go 2,24 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 18,83 proc., w 16-49 - 20,54 proc., a w 16-59 - 20,56 proc. (impreza komercyjnego nadawcy miała jednak lepsze wyniki w grupie 16-49).

610 tys. widzów „Sceny alternatywnej”

Średnia widownia poniedziałkowej „Sceny alternatywnej” 56. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej Opole 2019 w TVP1 wyniosła 563 tys. osób. Przełożyło się to na 5,37 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Relację w tym czasie na antenie TVP Kultura śledziło dodatkowo 47 tys. widzów, co dało tej stacji 0,45 proc. udziału.

Oznacza to, że na obu antenach „Scenę alternatywną” śledziło 610 tys. widzów (5,82 proc. udziału). Koncerty dla obu anten publicznego nadawcy zarobiły 445 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"