57 proc. Polaków nie ma telefonu stacjonarnego, 80 proc. użytkowników nie chce z niego zrezygnować

56,6 proc. Polaków nie korzysta z telefonu stacjonarnego. Z drugiej strony 79,7 proc. użytkowników telefonii stacjonarnej nie ma zamiaru z niej rezygnować.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego przez PBS DGA i CBM Indicator wynika, że z telefonii stacjonarnej nie korzysta 56,6 proc. Polaków, podczas gdy używa jej 38,9 proc. osób. Przy czym w tej drugiej grupie ponad dwie trzecie stanowią ludzie, którzy mają zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy.

grafika

Wśród osób niemających telefonu stacjonarnego 80 proc. uzasadnia, że wystarcza im telefon komórkowy, a 13 proc. dodaje, że telefon stacjonarny nie jest im potrzebny. Z kolei co czwarty respondent z tej grupy wskazuje, że korzystanie z łącza telefonicznego jest zbyt drogie.

 

grafika

Prawie dwie trzecie z Polaków, którzy nie mają telefonu stacjonarnego, nic nie jest w stanie zachęcić do powrotu do niego. Dla ponad jednej piątej tych osób takim bodźcem byłyby niskie ceny. 

grafika

Ponad połowa Polaków niekorzystających teraz z telefonu stacjonarnego również wcześniej nie miało łącza stacjonarnego w swoim obecnym miejscu zamieszkania. 

grafika

Z drugiej strony wśród Polaków korzystających z telefonii stacjonarnej 80 proc. nie chce z niej rezygnować. Dla ponad dwóch trzecich posiadanie telefonu stacjonarnego jest po prostu ważne. 

grafika

Jednocześnie ponad połowa posiadaczy telefonów stacjonarnych deklaruje, że co najmniej kilkunastoprocentowa podwyżka abonamentu mogłaby ich skłonić do rezygnacji z tej usługi. 

grafika

Przejściem z tradycyjnej telefonii stacjonarnej na internetową (VoIP) jest zainteresowanych tylko 7 proc. użytkowników tej pierwszej. 

grafika

 

Za usługę VoIP zainteresowani nią użytkownicy telefonii stacjonarnej chcieliby płacić maksymalnie 30-40 zł. 

grafika

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 22 listopada do 2 grudnia br. Sondaże - w formie bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych twarzą w twarz - zrealizowano w całym kraju na grupie 1,6 tys. osób w wieku minimum 15 lat reprezentatywnej pod względem miejsca zamieszkania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator