Z danych Kantar Media i Nielsen Audience Measurement opracowanych przez MPG wynika, że od stycznia do czerwca br. w skali roku zwiększyły się wydatki reklamowe we wszystkich siedmiu sektorach przeznaczających najwięcej na marketing. Niezagrożonym liderem po względem wartości wydatków reklamowych pozostaje branża żywnościowa, natomiast najmocniej rok do roku swoje budżety reklamowe zwiększyły segmenty farmaceutyczny, telekomunikacyjny i finansowy.

W budżetach reklamowych firm z sektorów farmaceutyków, higieny i pielęgnacji oraz żywności dominującą rolę odgrywała telewizja. Natomiast marketerzy z branży handlowej stosunkowo najwięcej wydali na reklamę w gazetach, radiu i na outdoorze - łącznie prawie połowę swoich budżetów marketingowych. Z kolei w reklamę internetową stosunkowo najwięcej zainwestowały firmy z sektora finansów i motoryzacji.

W branży farmaceutycznej zwiększenie liczby reklamodawców przełożyło się na podwyższenie średnich wydatków na podmiot aż o 13 proc. Świadczy to o zaostrzeniu konkurencji w tym sektorze. Tylko w segmencie żywności nastąpił nieznaczny spadek średnich wydatków na reklamodawcę, jednocześnie z nieznacznym zmniejszeniem liczby podmiotów aktywnych marketingowo.











