Z danych firmy badawczej comScore wynika, że z 16 uwzględnionychw jej badaniu europejskich krajów, najwyższy wskaźnik penetracjiodnotowano w Wielkiej Brytanii (79,8 procenta) i Hiszpanii (73,7procenta).
Na kolejnych miejscach pod tym względem znalazły się: Portugalia(72,9 procenta), Dania (69,7 procenta), Włochy (69,3 procenta),Belgia (68,2 procenta), Niemcy (67,3 procenta), Irlandia (66,9procenta), Finlandia (66,2 procenta), Szwecja (65,4 procenta),Szwajcaria (64,7 procenta), Francja (63,9 procenta), Rosja (63,5procenta), Holandia (63 procent), Norwegia (58,9 procenta) orazAustria (49,7 procenta).
Wielka Brytania była w ostatnim miesiącu 2008 roku równieżliderem jeśli chodzi o liczbę użytkowników serwisówspołecznościowych (29,3 miliona), wyprzedzając Niemcy (24,9 mln)oraz Francję (21,7 mln).

W swoim raporcie firma comScore odnotowuje również, żenajpopularniejszym portalem społecznościowym we Francji był wgrudniu Facebook z liczbą prawie 12 milionów unikalnychużytkowników (aż o 443 procent więcej niż rok wcześniej). Dwakolejne miejsca zajęły francuskie strony Skyrock (11 mlnużytkowników) i Linternaute Copains d Avant (5,8 mln), a pierwsząpiątkę uzupełniły MySpace (3 mln) i Flickr.com (1,8 mln).
źródło: comScore











