92 proc. polskich internautów to gracze, najpopularniejsza gra online to „Battlefield” (Top 10)

W różnego rodzaju gry bawi się niemal tyle samo internautów co internautek, najliczniejsza grupa graczy to ludzie w wieku 15-24 lata, a większość lubi współpracę w grach - wynika z badania przygotowanego przez PBI.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Z raportu wynika, że wśród graczy niewielką przewagę mają mężczyźni - 93 proc. internautów przyznaje się do korzystania z gier, podczas gdy w grupie kobiet ten odsetek wynosi 91 proc. Mężczyźni wolą do gier wykorzystywać komputer (64 proc.), natomiast online i na smartfonach oraz tabletach gra 54 proc. internautów. Z kolei internautki najczęściej wybierają gry online (64 proc.) oraz rozgrywkę na urządzeniach przenośnych (63 proc.). Ogólnie do korzystania z gier przyznaje się 92 proc. polskich internautów.

grafika

Raport PBI wyodrębnił kilka grup wiekowych graczy, z których każda posiada zbiór swoich unikalnych cech. Osoby w wieku od 15 do 24 lat w największym stopniu wybierają różne rodzaje gier i nie przywiązują się wyłącznie do jednego gatunku. Popularne w tej grupie są zarówno gry samochodowe, sportowe czy RPG, jak i typowe rozgrywki online. Najpopularniejsze tytuły wśród młodych graczy to „League of Legends”, „Counter Strike” oraz „FIFA”. Respondenci w wieku 15-24 lata do komunikacji z innymi graczami najczęściej wykorzystują czaty tekstowe w grach. Zwykle znają też dobrze języki obce, zatem rzadko denerwuje ich sytuacja, w której nie mogą porozumieć się z innymi graczami z powodu barier językowych.

grafika

Ulubionym typem gier dla grupy osób od 25 do 34 lat są przygodówki. Respondenci w tym wieku rzadko natomiast sięgają po gry logiczne, słowne, hazardowe i karciane. Do kontaktowania się z innymi graczami badani w tej grupie najczęściej wykorzystują publiczne komunikatory głosowe, takie jak „Teamspeak” czy „Ventrillo”. Gracze 25-34 lata są także segmentem najmniej zainteresowanym nowinkami technicznymi związanymi z grami.

Kolejna grupa wyodrębniona przez PBI - gracze od 35 do 44 roku życia w najmniejszym stopniu spośród wszystkich kategorii wiekowych korzystają w grach z trybu multiplayer. Najrzadziej też wykorzystują czaty tekstowe do kontaktów z innymi uczestnikami gry, i nie angażują się w takie aktywności związane z grami, jak rozmowy i handel przedmiotami.

Najstarsi gracze - internauci (w wieku 45 lat i więcej) najczęściej ze wszystkich grup deklarowali, że nie sięgnęli po żadną grę w ciągu ostatniego roku. Wśród osób w tym wieku jest także najmniej użytkowników popularnych tytułów - „Counter Strike’a” i „Battlefielda”. Najrzadziej też kontaktują się oni z innymi uczestnikami gier.

Wśród internautów badanych przez PBI największa grupa nie jest skłonna do kontaktów z innymi graczami - 38 proc. przyznaje, że nigdy nie korzystało z trybu multiplayer. Z kolei druga co do wielkości kategoria (34 proc.) deklaruje, że wybiera interakcje z innymi uczestnikami rozgrywki kilka razy w miesiącu.

grafika

Spośród respondentów wchodzących w interakcje z innymi graczami największy odsetek (50 proc.) wykorzystuje czat tekstowy wbudowany w konkretną grę. Najmniejsza część badanych (8 proc.) używa do komunikacji oddzielnego publicznego komunikatora głosowego.

grafika

Jednocześnie raport wskazuje, że polscy gracze w większości nie są zamkniętymi na innych indywidualistami. 64 proc. badanych przyznało, że lubią współpracować z innymi podczas rozgrywki, aby wspólnie osiągnąć zamierzony cel. Z kolei dla 60 proc. irytujący są ci gracze, którzy odmawiają takiej współpracy.

grafika

W trakcie badania PBI zapytano też respondentów, z jakich gier online korzystali najczęściej w ciągu ostatniego roku. Na podstawie uzyskanych odpowiedzi powstał ranking najpopularniejszych tytułów:Battlefield - 40 proc. graczyFifa - 39 proc. graczyCounter Strike - 39 proc. graczyWorld of Tanks - 37 proc. graczyLeague of Legends - 24 proc. graczyMinecraft - 19 proc. graczyWar Thunder - 12 proc. graczyArmA - 10 proc. graczyPayday - 10 proc. graczyWarframe - 9 proc. graczy

Badanie PBI przeprowadzono na Ogólnopolskim panelu Badawczym Ariadna w postaci ankiet online, w których uczestniczyły 522 osoby powyżej 15. roku życia. Wywiady przeprowadzono w dniach 30 marca - 3 kwietnia br.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online